عصر خودرو

دلگرمی سرمایه‌گذاران به بورس‌های آسیایی رونق دوباره بخشید

عصر بازار- اکثر بازارهای سهام آسیا پس از اینکه سرمایه گذاران از آمار مثبت ژاپن دلگرم شدند، روز سه شنبه درخشش هفته گذشته وال استریت را دنبال کرده و به سطح بالاتری صعود کردند.

دلگرمی سرمایه‌گذاران به بورس‌های آسیایی رونق دوباره بخشید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه 0.5 درصد رشد کرد و به 128.90 واحد رسید. این شاخص 1.77 درصد در ماه مه اُفت کرده که بزرگترین کاهش از زمان کاهش 1.83 درصدی در ماه فوریه بوده است.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن یک درصد رشد کرد و به 17230.35 واحد رسید و کسپی کره جنوبی با 0.8 درصد رشد، در 1982.38 واحد ایستاد. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 1.3 درصد پیشروی کرد و به 20897.75 واحد رسید در حالیکه شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین سه درصد جهش یافت و در 2907.25 واحد رسید. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا با 0.3 درصد کاهش، به 5392 واحد رسید. شاخصهای سهام در تایوان و آسیای جنوب شرقی عمدتا در سطح پایین‌تری ایستادند. بازارهای سهام آمریکا روز دوشنبه به مناسبت روز یادبود تعطیل بودند.

    بازارها با آرامشی که سرمایه گذاران از آمار اقتصادی اخیر ژاپن پیدا کردند، نسبتا خوش بین مانده اند. این آمار بهبود تولید کارخانه و هزینه مصرفی در ماه آوریل را نشان دادند با اینهمه همچنان ضعیف محسوب می‌شوند. سرمایه گذاران به منظور ارزیابی دورنمای اقتصاد جهانی، منتظر انتشار شاخص تولید ماهانه اخیر چین در روز سه شنبه و نشست اوپک در روز پنج شنبه هستند.

    به گفته تحلیلگران، بازارها به آمار اقتصادی آمریکا معطوف خواهند شد که مهمترین آنها گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی در ماه مه و نظرسنجی‌های موسسه مدیریت عرضه (ISM) است. بازارهای آمریکا پس از تعطیلات پایان هفته که با تعطیلی روز یادبود طولانی شد فعالیتشان را ازسرخواهند گرفت و همچنان تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا قرار دارند. سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر آمار اقتصادی آمریکا هستند تا زمان احتمالی افزایش نرخها را ارزیابی کنند.

    اگرچه نرخهای بهره بالاتر نقدینگی جهانی را محدود خواهد کرد اما سرمایه گذاران اروپایی و وال استریت از نزدیک شدن زمان افزایش نرخهای بهره استقبال کرده اند زیرا نشان می‌دهد که بزرگترین اقتصاد جهان به اندازه کافی قوی شده تا پس از نخستین دور افزایش نرخهای بهره در دسامبر، یک دور دیگر از افزایش نرخها را تحمل کند. معامله گران احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه ژوییه را بیش از 50 درصد برآورد کرده اند.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در این بین بازارهای سهام چین از این خبر که شاخص سهام جهانی ام اس آی ممکن است سهام عرضه شده به یوان را برای نخستین بار در شاخص بازارهای نوظهور اضافه کند، مورد حمایت قرار گرفتند. این اقدام که در ژوئن اجرا خواهد شد، سرمایه گذاران خارجی بیشتری را به بازارهای سهام چین جذب می‌کند.

    بهای معاملات نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک با 32 سنت افزایش، به 49.65 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت که قیمت پایه معاملات بین المللی است در بازار لندن چهار سنت کاهش یافت و در 50.32 دلار ایستاد.

    دلار از 110.95 ین در معاملات دوشنبه به 111.27 ین صعود کرد در حالیکه یورو از 1.1146 به 1.1132 دلار کاهش یافت.

    ین پس از اظهارات روز جمعه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در برابر دلار تضعیف شد. وی عنوان کرده بود اگر رشد اقتصاد و بازار کار ادامه پیدا کند، افزایش نرخهای بهره در ماه‌های آینده مناسب خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها