عصر خودرو

در اولین روز پاییز در بورس انرژی ایران رقم خورد؛

ثبت ارزش ۴۹۳ میلیارد ریالی در معاملات روزانه

فروش برق، پیشتاز ارزش‌آفرینی در بورس انرژی

عصر بازار- مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار در اولین روز از مهر ماه به ۴۹۳ میلیارد ریال رسید.

ثبت ارزش ۴۹۳ میلیارد ریالی در معاملات روزانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار در اولین روز از مهر ماه به 493 میلیارد ریال رسید؛ این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی و همچنین فروش برق سلف از سوی نیروگاه‌های حرارتی در تابلو مشتقه برق بورس انرژی ایران بود.

    فولاد خوزستان فروشنده برتر رینگ داخلی در اولین روز مهر

    بررسی داده‌های معاملاتی رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در اولین روز مهر ماه از فروش هزار و 18 تن محصول در این بازار با مجموع ارزش ریالی برابر 55 میلیارد و 498 میلیون ریال حکایت دارد. در این روز شرکت فولاد خوزستان طی 2 عرضه مجزا در مجموع 594 تن اکسیژن را در قیمت پایه‌ای برابر 46 هزار و 190 ریال به ازای هر کیلوگرم به فروش رساند، این معاملات ارزشی برابر 27.4 میلیارد ریال را در این رینگ رقم زد.

    همچنین در این روز 374 تن نیتروژن مایع شرکت فولاد خوزستان نیز در رینگ داخلی به فروش رفت و ارزش ریالی برابر 23.5 میلیارد ریال را در این بازار رقم زد. از دیگر معاملات ثبت شده در رینگ داخلی در روز اول مهر ماه نیز فروش 50 تن زغال‌سنگ شرکت کانی کربن طبس به ارزشی برابر 4.5 میلیارد ریال بود.

    فروش 379 میلیارد کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

    در اولین روز مهر ماه بازار برق بورس انرژی ایران میزبان معامله 379 میلیون کیلووات ساعت برق سلف عرضه شده از سوی نیروگاه‌های حرارتی بود؛ این برق از سوی شرکت‌های توزیع برق خریداری شد و این معاملات ارزش ریالی بالغ بر 437 میلیارد ریال را رقم زد.

    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در دومین روز مهر ماه میزبان عرضه‌های متعدد هستند؛ از مهم‌ترین عرضه‌های رینگ داخلی به لحاظ حجمی می‌توان به عرضه 2 هزار و 200 متانول شرکت پتروشیمی زاگرس و عرضه 2 هزار و 175 تن متانول شرکت متانول کاوه اشاره کرد. در این روز رینگ داخلی میزبان عرضه‌های متعدد متانول خواهد بود.

    این در حالی است که در دومین روز مهر ماه رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی فرآورده‌های هیدروکربوری میزبان عرضه‌های مهمی نظیر میزبان معامله 35 هزار تن فول رنج نفتا، 30 هزار تن نفتای سبک و 560 هزار بشکه نفت سفید شرکت ستاره خلیج فارس خواهد بود.

    برچسب ها