عصر خودرو

پیش بینی اماراتی‌ها از قیمت نفت در سال ۲۰۱۶

عصر بازار- وزیر اقتصاد امارات، بهای نفت در کوتاه مدت را ۶۰ دلار به ازای هر بشکه پیش بینی کرد.

پیش بینی اماراتی‌ها از قیمت نفت در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، «سلطان بن سعید المنصوری» وزیر اقتصاد امارات متحد عربی گفت: با افزایش تقاضا نفت که همزمان با آغاز فصل تابستان است و همچنین روند صعودی تقاضا نفت در آمریکا پیش بینی می شود بهای نفت در تابستان به 60 دلار و حتی بیشتر از آن هم برسد.

    این وزیر اماراتی تصریح کرد پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی قیمت نفت به بیش از 60 دلار در هر بشکه خواهد رسید، همچنین بهای طلای سیاه از ابتدای سال 2016 میلادی 31 درصد افزایش یافته و در هفته گذشته با انتشار کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به بیش از 50 دلار در هر بشکه رسید.

    بر همین اساس آژانس بین المللی انرژی به دلیل تقویت تقاضای نفت از سوی هند و دیگر اقتصادهای نوظهور روند فزونی عرضه را در نیمه نخست سال جاری میلادی با کاهش بر آورد کرد و پیش بینی کرد که قیمت نفت در ماه جولای (مرداد ماه) به 60 دلار در هر بشکه برسد.

    همچنین کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که بازار نفت با بهبود روبرو شده است و عرضه با روند نزولی و تقاضا با افزایش روبرو می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها