عصر خودرو

توافق جدید نفتی تهران-آتن ؛

حجم صادرات نفت ایران به یونان اعلام شد

عصر بازار- مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به توافق ایران و یونان برای فروش نفت، گفت: ماهانه یک محموله از طریق یک کشتی نفتکش غول پیکر (VLCC) روانه یونان می‌شود.

حجم صادرات نفت ایران به یونان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام به یونان، گفت: صادرات نفت خام به یونان آغاز شده اما هنوز جای بحث برای فروش نفت به یونان وجود دارد.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه براساس توافق انجام شده با یونانی ها ماهانه یک محوله نفت خام ایران توسط یک کشتی نفتکش غول پیکر (VLCC) راهی یونان می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌های تامین کشتی نفتکش با خریدار یونانی است.

    بر اساس این گزارش، با ارسال ماهانه یک کشتی نفتکش به یونان (شرکت «هلنیک پترولیوم») به طور متوسط روزانه حدود 60 هزار بشکه نفت خام ایران راهی این کشور عضو اتحادیه اروپا می‌شود.

    امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت هم اخیرا با بیان اینکه در قالب تفاهم نامه‌ای که بین دو کشور امضا شد بدهی نفتی یونان به زودی تسویه می‌شود، گفته است: در سفر اخیرم به یونان تفاهم نامه مقدماتی مشترکی برای تسویه بدهی شرکت نفتی هلنیک پترولیوم و خرید نفت از ایران حاصل شده است، در قالب این تفاهم نامه قرار است بدهی یونان به ایران تسویه شود.

    در همین حال، رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت پیشتر با تاکید بر اینکه هم اکنون نمی‌توان درباره قطعی بودن طرح فروش اعتباری نفت به پالایشگاه‌های یونانی در دوران پساتحریم اظهار نظر کرد، بیان کرده بود: باید دید پالایشگاه‌های بدهکار نفتی یونان، تعهدات گذشته را چه کار می‌خواهند کنند و اگر قرار باشد اعتباری باشد، در آینده چگونه می خواهند رفتار کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها