عصر خودرو

افت شدید واردات نفت ژاپن از ایران در چهارمین ماه ۲۰۱۶

عصر بازار- واردات نفت ژاپن از ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی با افت ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۲۰ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسید.

افت شدید واردات نفت ژاپن از ایران در چهارمین ماه ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از افت شدید واردات نفت این کشور از ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی خبر داد.

    بر اساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در آوریل 2016 به 91 هزار کیلو لیتر برابر با 20 هزار و 400 بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 72 درصدی داشته است. واردات نفت ژاپن از ایران در آوریل سال گذشته میلادی 325 هزار کیلو لیتر برابر با 72 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

    واردات نفت این کشور جنوب شرق آسیا از ایران در آوریل امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز با افت 91 درصدی روبرو شده است. ایران در ماه مارس امسال 218 هزار بشکه در روز نفت به ژاپن صادر کرده بود.

    کاهش شدید واردات نفت این کشور از ایران در آوریل امسال در حالی است که کل واردات نفت این کشور در این ماه با رشد 3.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

    بر اساس این گزارش واردات نفت ژاپن از عراق در آوریل امسال با رشد 531 درصدی، عربستان با رشد 38 درصدی، کویت با رشد 3 درصدی، قطر با رشد 17 درصدی، و عمان با رشد 167 درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است. واردات نفت ژاپن از امارات نیز 20 درصد افت داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها