عصر خودرو

چشم انداز گروه دارویی برای سرمایه گذاری بلند مدت

عصر بازار- کاهش تورم قیمت داروهای داخلی را تثبیت کرده و باعث افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش سودسازی این گروه در سال ۹۵ می شود.

چشم انداز گروه دارویی برای سرمایه گذاری بلند مدت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، گروه دارو در میان گروه های سهامی بورس و اوراق بهادار، یکی از گروه هایی است که در اغلب اوقات، حتی در دوران رکود بازار نیز آنچنان درگیر فاز اصلاح نمی شود. علت اصلی درگیر نشدن گروه صنایع دارویی با شرایط رکودی را می توان تقاضای مستمر برای دارو در کشور و همچنین بازارهای صادراتی عنوان کرد. زیرا این کالا شامل تحریم نمی شود و همان طور که واردات آن بدون محدودیت است، صادرات آن نیز که اغلب به کشورهای همسایه صورت می گیرد، بدون مشکل است.

    شاخص گروه مواد دارویی در سال جاری حرکت افزایشی داشته است. البته از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت اندکی وارد فاز اصلاح شد، اما برآیند حرکت این گروه مثبت بوده است.

    نکته دیگری که وجود دارد، قیمت گذاری دارو در کشور پایین تر از نرخ تورم انجام می شود. اکنون که تورم به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و از طرف دیگر نوسانات شدید نرخ تورم وجود ندارد، قیمت داروی داخلی در در مرز متناسبی تثبیت می شود وباعث جذب بیشتر تقاضای داخلی به جای استفاده از داروی خارجی می شود.

    این در حالی است که به برداشته شدن تحریم ها، مواد اولیه داروسازان با قیمت مناسب تری وارد می شود و ریسک این صنعت را کاهش می دهد. در نتیجه این موارد می توان انتظار داشت حاشیه سود شرکت های دارو سازی در سال مالی 95 افزایش داشته باشد و محل مطمئنی برای سرمایه گذاری های بلند مدت شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها