عصر خودرو

رئیس اوپک:

قیمت نفت حداقل ۶۵ دلار باید باشد

عصر بازار- رئیس اوپک با بیان این که نفت خام هنوز به «قیمت منصفانه ای» داد و ستد نمی شود گفت: قیمت حداقلی ۶۵ دلار برای هر بشکه نفت «در حال حاضر به شدت مورد نیاز است.»

قیمت نفت حداقل ۶۵ دلار باید باشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر انرژی و صنعت قطر گفت، بازار نفت به آهستگی در حال خروج از شرایط کاهش شدید قیمت های دو سال گذشته است اما نفت خام هنوز به «قیمت منصفانه ای» داد و ستد نمی شود تا موجب تشویق سرمایه گذاری های لازم شود.

    محمد بن صالح السدا، وزیر انرژی قطر گفت، قیمت حداقلی 65 دلار برای هر بشکه نفت «در حال حاضر به شدت مورد نیاز است.» وی هشدار داد که به دلیل افت قیمت نفت که موجب کاهش تحت فشار قرار گرفتن تولید کنندگان از سال 2014 تاکنون شده، امنیت عرضه نفت در آینده در معرض خطر قرار گرفته است.

    السدا افزود: «بازار نفت به کندی اما به صورت ادامه دار در حال ترمیم است. خوشبختانه، عوامل بنیادین بازار نشان می دهد که نفت در مسیر درستی در حرکت است... من فکر نمی کنم که ما هنوز به قیمتی منصفانه رسیده باشیم. ما به قیمتی منصفانه تر نیاز داریم تا بتوانیم توانایی سرمایه گذاری بیشتر به منظور تضمین عرضه انرژی جهان و پیشگیری از هرگونه شوک قیمتی را به دست آوریم.»

    السدا در این مصاحبه احتمال احیای گفت وگوهای فریز تولید در بین تولید کنندگان عمده را پس از نشست ناموفق دوحه رد نکرد. وی در حال حاضر ریاست اوپک را بر عهده دارد.

    این مقام قطری افزود: «واقعا هیچ چیز متوقف نشده، بلکه ما در حال واکنش به پارامترهای بازار هستیم... اگر اوپک و تولید کنندگان مهم غیر عضو این سازمان فکر می کنند که احیای این مذاکرات ضروری است، همه چیز مهیاست و (این پیشنهاد) تمام این مدت همچنان روی میز بوده است.»

    السدا در مورد شکست طرح فریز نفتی گفت، با این حال نشست ماه آوریل سازنده بود، زیرا شانسی به تولید کنندگان داد تا درباره «عوامل بنیادین جدید بازار» بحث کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها