عصر خودرو

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد:

تعرفه واردات فولاد باید افزایش پیدا کند

عصر بازار- درحالیکه اعضای سندیکای لوله و پروفیل اعلام کرده اند که به دلیل تعرفه بالای فولاد در حال تعطیلی واحد های تولیدی خود هستند رئیس انجمن فولاد کشور تعرفه را نه تنها مناسب بلکه کم می داند و خواهان افزایش آن است.

تعرفه واردات فولاد باید افزایش پیدا کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد کشور با اشاره به صحبت هایی مبنی بر کاهش تعرفه فولاد گفت: از هفته ها پیش برخی با شانتاژ خبری به دنبال کاهش تعرفه فولاد بودند در حالی که این تصمیم نیاز به کار کارشناسی و تخصصی دارد و نمی توان با برگزاری نشست خبری و ایجاد موج، تعرفه را کاهش داد.

    رسول خلیفه سلطان ادامه داد: در حالیکه در کشور به مقدار کافی فولاد تولید می شود دلیلی ندارد که تعرفه کاهش پیدا کند بلکه برای حمایت از تولید داخل جا دارد که تعرفه افزایش پیدا کند.

    وی افزود: اکنون شاید کمتر از 10 درصد نیاز کشور به واردات وابسته است آن هم در بخش های خاص مانند ورق  که با توجه به  پروژه هایی که بخش خصوصی و دولتی در دست اجرا دارند به زودی در این بخش ها به خود کفایی خواهیم رسید. خوشبختانه در دیگر مصنوعات فولادی نیز بعد از چندین سال واردات اکنون به خود کفایی رسیده ایم.

    دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد کشور تصریح کرد: قیمت تمام شده فولاد داخلی کاملا قابل رقابت است زیرا اگر اینگونه نبود شرکت های صنایع پایین دستی فولاد نمی توانستند اجناس خود را صادر کنند ،پس واردات فولاد هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد.

    خلیفه سلطان در مورد وضعیت قیمت جهانی فولاد گفت: در سال جاری قیمت ها اندکی افزایش داشته و اگر این روال ادامه داشته باشد می توانیم امسال تا حدودی از دامپینگ در امان باشیم اما چنانچه قیمت ها بشکند و چین هم دوباره به بازار حمله کند باز هم بازار فولاد در اغماء خواهد رفت.

    گفتنی است دبیر سندیکای لوله و پروفیل از دستور وزیر صنعت به معاون معدنی این وزارتخانه برای بررسی میزان تعرفه فولاد و جلسه با اعضای این سندیکا برای بررسی مشکلات خبر داد؛ دستوری که از 18 اردیبهشت ماه تاکنون اجرا نشده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها