عصر خودرو

کاهش ذخایر ارزی عربستان طی ماه های اخیر

عصر بازار- منابع خبری اعلام کردند که میزان ذخایر عربستان سعودی طی ماه های اخیر با کاهش مواجه شده است و امکان دارد ریاض در آینده به استقراض روی آورد.

کاهش ذخایر ارزی عربستان طی ماه های اخیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ذخایر ارزی عربستان سعودی در ماه آوریل گذشته به میزان 24 میلیارد ریال( حدود 6/4 میلیارد دلار) کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش ذخایر ارزی عربستان در ماه آوریل گذشته نسبت به ماه قبل آن به میزان 1/06 درصد کاهش داشت و به 2/221 تریلیون ریال(حدود 592 میلیارد دلار) رسید.

    بودجه صندوق پول عربستان سعودی(ساما) در پایان ماه آوریل به 2/221 تریلیون ریال رسید؛ این در حالی است که این رقم در ماه مارس 2/245 تریلیون دلار بوده است. همچنین این رقم پایین ترین رقم در 49 ماه اخیر و به طور مشخص از ماه اکتبر سال 2012 میلادی بوده است.

    همچنین سرمایه گذاری های صندوق پول عربستان در اوراق بهادار در خارج نیز به 1448/2 میلیارد ریال در پایان ماه آوریل گذشته کاهش یافته و میزان ارزش آن نیز 26 درصد پایین آمده است.

    ذخایر ارزی عربستان در پایان سال 2015 میلادی به میزان 15/8 درصد کاهش داشت و به 2/31 تریلیون ریال در مقایسه با 2/75 تریلیون ریال در پایان سال 2014 رسید؛ این رقم در طول 7 سال اخیر نخستین بار رخ داد.

    کارشناساسن اقتصادی معتقدند که کاهش ذخایر ارزی عربستان به دلیل کاهش قیمت نفت است که مقامات این کشور را مجبور می کند تا به سمت ذخایر و استقراض روی آورند تا بدین صورت با کمبود بودجه مقابله کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها