عصر خودرو

معاون وزیر نیرو عنوان کرد

تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین ۱۰۰ درصد سرمایه احداث نیروگاه

عصر بازار- معاون وزیر نیرو و امور برق گفت: برخی سرمایه‌گذاران خارجی تمایل دارند که صد درصد سرمایه احداث نیروگاه را در ایران تأمین و برق را به قیمت کم‌تر از تولید داخلی عرضه کنند، اما هنوز هیچ قراردادی مبادله نشده است.

تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین ۱۰۰ درصد سرمایه احداث نیروگاه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی سرمایه‌گذاران خارجی تمایل دارند که صد درصد سرمایه احداث نیروگاه را تأمین و برق را به قیمت کم‌تر به فروش برسانند، گفت: هیچ قراردادی با سرمایه‌گذاران خارجی هنوز مبادله نشده و اگر هم قراردادی منعقد شود، فقط برای انتقال تکنولوژی به داخل کشور است.

    وی افزود: سازندگان و تولیدکنندگان داخلی همچون سابق دارای بازار داخلی هستند و اگر مناقصه‌هایی برگزار شود، با رعایت قوانین و مقررات مربوط به حمایت از ساخت تولید داخلی خواهد بود.

    وی با اشاره به همکاری شرکت‌های خارجی مثل کره، گفت: کشور کره و سایر کشورها اعلام آمادگی کردند تا طرح‌هایی را به‌صورت آزمایشی در جزایر کوچک انجام دهند تا ما با آن فناوری‌ها آشنا شویم و با توجه به نمونه‌های اجرایی بتوانیم کارهای خود را توسعه دهیم.

    وی با اشاره به اینکه در گذشته نیازمند تجهیزاتی بودیم که در کشور تولید نمی‌شد، گفت: توربین‌های گازی کلاس F دارای راندمان بیش از 58 درصد هستند که به‌زودی تولید آنها در کشور آغاز می‌شود.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه تمام کنتورهای هوشمند نصب‌شده در شبکه سراسری برق ساخت داخل است و هیچ کنتور هوشمند وارداتی در شبکه برق کشور نداریم، گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا 400 دستگاه کنتور هوشمند در شبکه برق کشور استفاده شود و قرارداد همه اینها با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده است.

    به گفته وی بیش از 95 درصد ترانسفورماتورهای موجود در شبکه برق سراسری ساخت داخل است و نزدیک به صد درصد نیاز ترانس‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع از طریق شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها