عصر خودرو

بانک مرکزی هند برای تسویه بدهی پالایشگاه‌های نفتی با ایران سقف تعیین کرد

عصر بازار- وزارت نفت هند بر اساس توصیه بانک مرکزی این کشور، برای خرید دلار شرکت‌های نفتی جهت تسویه بدهی با ایران سقف تعیین کرد.

بانک مرکزی هند برای تسویه بدهی پالایشگاه‌های نفتی با ایران سقف تعیین کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بانک مرکزی هند، امروز، دوشنبه، برای خرید هفتگی دلار برای پالایشگاه‌های نفتی جهت تسویه بدهی‌های نفتی با ایران، سقف تعین کرد.

    خبرگزاری انگلیسی رویترز ضمن گزارش این خبر از قول سه منبع آگاه، هدف بانک مرکزی هند از این اقدام را جلوگیری از وارد آمدن فشار بر «روپیه»، ارز رایج هند اعلام کرد.

    هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می‌‌‌آید،اما مانع‌تراشی تحریم‌های آمریکا در تسویه بدهی‌های نفتی موجب بدهی 6.5 میلیارد دلاری شرکت‌های پالایش نفت این کشور به ایران شده است.

    پالایشگاه‌های هندی 750میلیون دلار از این مبلغ را اخیراً از طریق «هالک بانک» ترکیه و به «یورو» به ایران پرداخت کرده‌اند. رسانه‌های هندی قبلاً گزارش داده بودند «یونیون بانک» هند پرداخت این مبلغ را تسهیل کرده بود.

    روند تسویه بهای نفت به این شکل صورت می‌گیرد که پالایشگاه‌ها دلار لازم برای پرداخت بدهی‌شان را خریداری و پس از سپرده‌گذاری آن در حساب «یونیون بانک»، آن را به یورو تبدیل کرده و به حساب ایران منتقل می‌کنند.

    یک منبع روز دوشنبه به رویترز گفت وزارت نفت هند، هفته گذشته بر اساس توصیه بانک مرکزی این کشور در نامه‌ای به پالایشگاه‌های نفتی اعلام کرده که باقی‌مانده بدهی‌های نفتی به ایران، ظرف 3 ماه از تاریخ 30 ماه مه انجام خواهد شد. این نامه، علاوه بر این از شرکت‌ها می‌خواهد مطالبات خود برای ارز خارجی را به 500 میلیون دلار در هفته محدود کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها