عصر خودرو

معاون وزیر صنعت عنوان کرد

کاهش قیمت مواد معدنی

افت عیار معدن عامل کاهش قیمت

عصر بازار- معاون وزیر صنعت با اشاره به کاهش قیمت مواد معدنی در شرایط کنونی، کاهش عیار معادن در زمان‎‎های مختلف را از جمله عوامل موثر در کاهش قیمت مواد معدنی در کشور دانست.

کاهش قیمت مواد معدنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدتقی کره‌ای در همایش ملی نقش معدن در اقتصاد کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به نقش صنایع معدنی در توسعه اقتصادی کشور، گفت: ایران،‌ علاوه بر برخورداری از ذخایر معدنی،‌ دارای ذخایر فسیلی متعدد است.

    وی به فعالیت بیش از 5400 معدن فعال در کشور نیز اشاره و اظهار کرد: هزینه اکتشافات در حالی رو به افزایش است که تعداد کشفیات کاهش یافته است.

    معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه با اشاره به نقش معادن در توسعه کشور تصریح کرد: این درحالی است که کشور ایران ضمن برخورداری از ظرفیت‌های معدنی، از لحاظ زمین‎‎شناسی نیز دارای ذخایر فسیلی متعدد است.

    کره‌ای معادن را از جمله ظرفیت‎‎های طبیعی هر کشوری خواند که به دلیل درون‎‎گرا بودن نقش مهمی در تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

    رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به افزایش سالانه پنج درصد مصرف مواد معدنی از سال 2000 میلادی، خاطرنشان کرد: ذخیره بیش از 2.4 میلیارد تنی سنگ آهن و 1.9 میلیارد تنی مس،‌ نشانه ظرفیت بالای معادن کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها