عصر خودرو

وزیر انرژی اندونزی:

اندونزی آماده خرید نفت خام از ایران است

عصر بازار- وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امضای قرارداد خرید ال پی جی از ایران را نخستین گام همکاری میان دو کشور دانست و گفت: اندونزی آمادگی دریافت ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام را از ایران دارد.

اندونزی آماده خرید نفت خام از ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سودیرمان سعید ظهر امروز (دوشنبه، 10 خردادماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران ضمن خشنودی از نزدیکی روابط دو کشور، تصریح کرد: امروز نقطه عطفی در روابط تهران و جاکارتا بوده است.

    وی به امضای قرارداد فروش ال پی جی ایران به اندونزی اشاره کرد و با بیان این که باید فرصت همکاری با ایران را غنیمت شمرد، افزود: در این دیدار درباره واردات نفت خام و میعانات گازی از ایران، سرمایه گذاری در حوزه بالادستی و همچینن درباره سرمایه گذاری مشترک مذاکرات خوبی صورت گرفته است.

    به گفته سعید، مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و پرتامینا (شرکت دولتی نفت اندونزی) در زمینه سرمایه گذاری مشترک آغاز شده است.

    وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی درباره این که اندونزی آمادگی دریافت چه میزان نفت خام از ایران را دارد، با بیان این که مصرف این کشور یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز است که بیش از نیمی از آن وارد می شود، افزود: اندونزی آمادگی دریافت 150 تا 200 هزار بشکه نفت خام را از ایران دارد که این رقم به تدریج افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها