عصر خودرو

مدیرعامل آنتوفاگاستای شیلی پیش بینی کرد؛

روزهای روشن فلز سرخ در راه است

عصر بازار- پس از آنکه مدیرعامل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلز سرخ پیش بینی کرد بهای مس تا ۲ سال دیگر ضعیف می ماند، قیمت مس در نیویورک روی کمترین حد خود در بیش از ۳ ماه اخیر ایستاد.

روزهای روشن فلز سرخ در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در بورس کامکس نیویورک، معاملات طی ماه های اخیر به قیمت هر پوند 2.055 دلار (حدود 4.500 دلار بر تن) انجام شد که از 12 فوریه تاکنون بی سابقه بوده است. به گزارش اطلس معدن، طی 3 هفته اخیر، مس تمام پیشرفت های امسال خود را از دست داده است. سال گذشته نیز، بهای این فلز افت 26 درصدی را تجربه کرد. پیش بینی ایوان آریاگادا (Iván Arriagada)، که ماه گذشته ریاست آنتوفاگاستای شیلی را برعهده گرفت، این است که بازار مس در سال 2016 و سال آینده، با مازاد تولید 300هزار تنی مواجه خواهد بود.

    وی در خصوص حجم بالای صادرات مس در چین گفت: ما فصل اول امسال را بسیار خوب پشت سر گذاشتیم و واقعا از میزان تقاضای بالای چین به فلز سرخ، متعجب شدیم، اما باید بدانیم چه میزان از این مس خریداری شده، انبار می شود. چه میزان از این حجم تقاضا موقتی است و چقدر از آن دائمی است تا پیش بینی مناسبی را ارائه دهیم.

    آنتوفاگاستا، امسال در نظر دارد تولید خود را به بیش از 700 هزار تن مس ارتقا دهد. گسترش پروژه تسورو (El Tesoro) نیز می بایست 50 هزار تن به میزان تولیدات این شرکت بیفزاید، این در شرایطی است که دیدگاه اکثر کارشناسان، خوش بینانه است.

    بر اساس اعلام اطلس معدن به نقل از گزارشی که حاصل نظرسنجی از تحلیل گران 22 بانک سرمایه گذاری و خانه تجارت جهانی است، «مس در آینده گران می شود». طبق این برآورد، افزایش قیمت مس، تا پایان سال و همچنین در سال 2017، هرچند کند اما سیر ثباتی خواهد داشت. این تحلیل گران، میانگین قیمت 4,972 دلار بر تن (2.25 دلار بر پوند) را برای فصل آخر 2016 انتظار دارند. همچنین در فصل آخر سال آینده نیز قیمت میانگین 5,373 دلار بر تن (2.44 دلار بر پوند) پیش بینی می شود. از میان این 22 تحیل گر، 15 نفر پیش بینی خود برای قیمت آتی مس را ثابت نگه داشته، 5 نفر افزایش داده و 2 نفر نیز پیش بینی خود را کاهش دادند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها