عصر خودرو

نظرسنجی «آبزرور» از اقتصاددانان برتر بریتانیایی:

خروج از اتحادیه اروپا به اقتصاد بریتانیا ضربه می‌زند

عصر بازار- نزدیک ۹۰ درصد از اقتصاددان برتر بریتانیایی مشغول به کار در منطقه مالی شهر لندن معتقدند که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اقتصاد این کشور ضربه خواهد خورد.

خروج از اتحادیه اروپا به اقتصاد بریتانیا ضربه می‌زند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، نظرسنجی روزنامه آبزرور نشان می‌دهد که بیش از 600 اقتصاددان از کمپین دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور در ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

    نظرسنجی انجام شده توسط ایپسوس-موری نشان می‌دهد 88 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند خروج از اتحادیه اروپا موجب آسیب زدن به چشم‌انداز رشد این کشور در 5 سال آینده خواهد شد و 82 درصد نیز معتقد بودند که این موضوع اثری منفی روی درآمد خانواده‌ها خواهد گذاشت.

    آبزرور اعلام کرد: افراد مورد بررسی‌،‌ بدنه نمایندگان مورد احترام انجمن سلطنتی اقتصاد و جامعه اقتصاددانان کسب‌وکار بوده است. حامیان خروج بریتانیا معتقدند خروج این کشور از اتحادیه اروپا،‌ بریتانیا را از مقررات و خطوط قرمز رهایی خواهد داد و قادر خواهد ساخت تا بدون دخالت 27 کشور دیگر معاملات تجاری مختص خود را داشته باشد.
    متئو الیوت، مدیر ارشد کمپین رای به خروج، اقتصاددانان را به ایجاد استدلال‌های پوچ به منظور حمایت از ماندن در اتحادیه اروپا متهم کرد.

    وی افزود: «15 سال پیش نیز چنین اجماعی در خصوص دور ریختن پوند وجود داشت؛ آنها آن زمان اشتباه می‌کردند و در حال حاضر هم اشتباه می‌کنند.»

    اما حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا استدلال می‌کنند که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این کشور با رکود اقتصادی، مواجه خواهد شد و برگزیت به پوند، مشاغل و دستمزدها ضربه خواهد زد.

    دیوید کامرون اعلام کرده است: «این نظرسنجی نشان‌ می‌دهد که خروج از اتحادیه اروپا، به اقتصاد آسیب زده، مشاغل را پرهزینه‌تر کرده و قیمت‌ها را افزایش خواهد داد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو