عصر خودرو

ایران ۸۰ هزار تن گازمایع به اندونزی می فروشد

عصر بازار- قرارداد فروش سالیانه ۸۰ هزار تن گازمایع (LPG) ایران به اندونزی در حضور وزیران نفت دو کشور در تهران امضا شد.

ایران ۸۰ هزار تن گازمایع به اندونزی می فروشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، قرارداد فروش سالیانه 80 هزار تن گاز مایع ایران به اندونزی ظهر امروز با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت ایران و سودیرمان سعید وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در محل وزارت نفت کشورمان امضا شد. براساس این قرارداد، تهران سال آینده این مقدار را به 500 هزار تن می رساند.
    زنگنه در دیداری که صبح امروز با همتای اندونزیایی خود داشت با بیان این که همه درهای همکاری ایران برای بخش دولتی و خصوصی اندونزی باز است، گفت: شرکت های دولتی و خصوصی این کشور می‌توانند در زمینه هایی از جمله تجارت نفت خام، گاز طبیعی، فرآورده نفتی، محصولات پتروشیمی و در حوزه سرمایه گذاری های مشترک در صنعت پالایش و توسعه میدانهای نفتی حضور یابند.
    وزیر نفت ایران با اشاره به این که آماده آغاز روابط راهبردی با اندونزی برای تامین بلندمدت خوراک پالایشگاه ها (میعانات گازی و نفت خام) هستیم، افزود: ایران و اندونزی همیشه رابطه دوستانه ای با یکدیگر داشته اند و کوچکترین تنش و مشکلی در روابط ٢ کشور وجود نداشته است و ایران این کشور را پایگاهی بزرگ در شرق آسیا می داند.
    زنگنه با اشاره به این که منتظریم شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) هرچه زودتر به ایران بیاید و در کارهای توسعه ای مشارکت داشته باشد، یادآور شد: آغاز همکاریهای کوتاه مدت با خرید و فروش و تجارت آغاز می شود و ما هیچ محدودیت و مشکلی در توسعه روابط با اندونزی نداریم.
    وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی عصریکشنبه وارد کشورمان شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها