عصر خودرو

خبری خوش برای فرانسوا اولاند

رشد فراتر از پیش‌بینی اقتصاد فرانسه در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۶

عصر بازار- اقتصاد فرانسه در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۶، بیش از برآورد اولیه رشد کرده که این موضوع ناشی از بهبود سرمایه‌گذاری‌های مشترک بوده است.

رشد فراتر از پیش‌بینی اقتصاد فرانسه در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، دفتر ملی آمار فرانسه اعلام کرد: رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال 2016 به 0.6 درصد افزایش یافته که بیش از برآورد 0.5 درصدی 29 آوریل بوده است.

    بهبود رشد در سه ماهه نخست، خبر خوبی برای فرانسوا اولاند خواهد بود. این در حالی است که رئیس‌جمهور فرانسه در تلاش برای سخت‌تر کردن قانون کار این کشور و بهبود اشتغال‌زایی است. رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه بارها اعلام کرده که رشد در حال شتاب‌گیری و بیکاری نیز رو به کاهش است. اولاند در هفته‌های اخیر اما با جنبش اعتراضی مواجه شده که موجب مسدود شدن بنادر و پالایشگاه‌های این کشور شده است.

    گزارش GDP روز دوشنبه فرانسه نشان داد که سرمایه‌گذاری کسب‌وکار در سه‌ماهه نخست به جای برآورد رشد 1.6 درصدی، 2.4 درصد افزایش یافته است که به دلیل کمک 40 میلیون یورویی ناشی از کاهش مالیات در چهارسال و معافیت مالیاتی کوتاه‌مدت شرکت‌ها بوده است. هزینه‌ مصرف‌کننده نیز رشدی یک درصدی داشته در حالی که در گزارش اولیه پیش‌بینی رشد 1.2 درصدی آمده است.

    نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بهبود اقتصادی برای نخستین بار از زمان روی‌ کار آمدن اولاند در چهار سال پیش، وارد بازار کار شده است. نرخ بیکاری برای دومین بار متوالی کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال اخیر رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها