عصر خودرو

پیشتازی فاز ۱۹ در میان طرح‌های موسوم به ۳۵ ماهه

فاز ۱۹ پارس جنوبی آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

عصر بازار- ٢ سکو از فاز ۱۹ پارس جنوبی تا شهریورماه امسال بارگیری و تا آبان ماه سال جاری در محل مورد نظر نصب می‌شوند.

فاز ۱۹ پارس جنوبی آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، 2سکو از فاز 19 پارس جنوبی تا شهریور ماه امسال بارگیری و تا آبان ماه سال جاری در محل مورد نظر نصب می شوند.

    فاز ١٩ پارس جنوبی از فازهای موسوم به 35 ماه بود که با همکاری پیمانکاران داخلی بیشترین پیشرفت را در میان این فازها داشت که قرار است امسال به بهره برداری برسد.

    در حال حاضر گاز از یکی از سکوهای این فاز تولید و پس از شیرین سازی به شبکه سراسری تزریق می شود

    پروژه فاز ١٩ پارس جنوبی در ناحیه  غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک ٢١۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار بین پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی واقع شده است.

    طرح توسعه فاز ١٩میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت وگاز پارس و در قالب قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس و شرکت تاسیسات دریایی با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

    هدف از توسعه فاز 19 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، سالانه 1.1 میلیون تن گاز مایع و بیش از یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها