عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

اوکراین آماده مشارکت در طرح‌های ذخیره‌سازی گاز ایران است

عصر بازار- معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت از علاقمندی اوکراین برای ذخیره سازی گاز با مشارکت بخش خصوصی در ایران خبر داد.

اوکراین آماده مشارکت در طرح‌های ذخیره‌سازی گاز ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین با بیان این که چهار موضوع در این دیدار بررسی شد، افزود: انتقال گاز به اوکراین با خط لوله یا به صورت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی)، ذخیره سازی گاز، تجهیزات نفتی و تشکیل شرکت مشترک، چهار موضوع اصلی مورد مذاکره دو کشور بود.

    وی با اشاره به این که شرکتهای اوکراینی تجربه ذخیره سازی گاز را دارند و برای حضور در این بخش ابراز علاقه کردند، یادآور شد: آنها همچنین خواهان سرمایه گذاری برای ذخیره سازی گاز در ایران هستند.

    زمانی نیا با بیان این که در این دیدار مقدمات ذخیره سازی گاز بررسی شد و قرار شد مذاکرات کارشناسی در این زمینه ادامه یابد، تصریح کرد: قرار شد کنسرسیومی از شرکتهای اروپایی و بخش خصوصی ایران در زمینه ذخیره سازی گاز طبیعی در ایران مشارکت کنند.

    معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، محور چهارم مذاکرات را تشکیل شرکت مشترک ایرانی – اوکراینی عنوان کرد و گفت: چگونگی تشکیل شرکت مشترک میان بخشهای خصوصی ایران و اوکراین برای انجام پروژه مشترک نیز بررسی شد.

    هنادی زوبکو، معاون نخست وزیر اوکراین نیز اسفندماه پارسال در دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران علاقمندی کی یف را برای همکاری با ایران اعلام کرده بود، زنگنه در آن دیدار با بیان این که فعالیت صنعت نفت با شرکتهای اوکراینی به گذشته‌های دور بازمی‌گردد که در آن شرکتهای این کشور در صنعت گاز ایران فعالیت داشته‌اند، تصریح کرده بود: شرط فعالیت شرکتهای اوکراینی در ایران این است که همه مراحل انجام پروژه از طریق نظام بانکی این کشور فاینانس شود در غیر این صورت سطح عملیات نفتی در اندازه محدودی باقی می‌ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها