عصر خودرو

گرانترین سهم بازار مجوز افزایش سرمایه در دو مرحله گرفت

عصر بازار- سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰۰ درصدی تولید نیروی برق دماوند در دو مرحله را صادر کرد.

گرانترین سهم بازار مجوز افزایش سرمایه در دو مرحله گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت تولید نیروی برق دماوند که 7 اردیبهشت برنامه افزایش سرمایه 1000 درصدی از مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته (از 46 به 506 میلیارد تومان) را اعلام کرده بود ، مجوز افزایش سرمایه را در دو مرحله دریافت کرد.

    به این ترتیب این شرکت در مرحله اول و حداکثر تا 60 روز کاری آینده با برگزاری مجمع فوق العاده اقدام به افزایش سرمایه 500 درصدی از سود انباشته و از 46 به 276 میلیارد تومان خواهد کرد و 500 درصد دیگر را برای دو سال به هیات مدیره تفویض خواهد کرد که از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تامین خواهد شد.

    دماوند با عرضه اولیه 7 درصد سهام در 24 اسفند سال گذشته و کشف قیمت 7400 تومانی هر سهم وارد فرابورس شده و با قیمت حدود 7 هزار و 593 تومانی هر سهم ، عنوان دار گرانترین سهم بازار سرمایه ایران است.

    این شرکت عملکرد 12 ماهه را با تعدیل منفی 13 درصدی سود (از 9477 به 8275 ریال ) همراه کرده که به دلیل کاهش مبلغ فروش ناشی از پایین تر بودن متوسط نرخ فروش واقعی هر کیلووات ساعت برق نسبت به رقم پیش بینی شده در بودجه است.

    با این حال سود 8275 ریالی هر سهم نسبت به مدت مشابه سال قبل 66 درصد افزایش نشان می دهد که ناشی از افزایش فروش 25 درصدی و کاهش 11 درصدی بهای تمام شده فروش است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها