عصر خودرو

چینی ها مشتری شورابه ها شدند;

تمایل غول کره ای برای حضور در صنعت آلومینیوم ایران

عصر بازار- در دیدارهای جداگانه، شرکت های «دی اِیلِم» کره جنوبی خواهان حضور در صنایع معدنی و امور زیربنایی ایران و «آر دی آی» چین نیز مشتری شورابه های ایران شدند.

تمایل غول کره ای برای حضور در صنعت آلومینیوم ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، مدیر عامل DAELIM corporation و تعدادی از مدیران ارشد این شرکت در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: حضور به صورت سرمایه گذار یا شرکت مشترک در طرح های زیرساختی همچون بنادر‌،‌ خطوط آهن و همچنین زنجیره معدن و صنایع معدنی از جمله آلومینیوم از جمله اهداف ما برای همکاری با ایران است.  کیو این چو (Kyo in Choo) با اشاره به فعالیت های این شرکت در بخش های ساخت کارخانه های بزرگ،‌ احداث نیروگاه، ‌آی تی،  پتروشیمی و ... گفت: تشکیل شرکت های مشترک سرمایه گذاری، بخشی از همکاری های ما با طرف ایرانی می تواند باشد.
    وی افزود: با توجه به پتانسیل های معدنی ایران، ‌تمایل به همکاری در زنجیره معدن از مرحله اکتشاف را نیز داریم.
    رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این جلسه اظهار داشت: سفر اخیر رییس جمهوری کره جنوبی به ایران مسیرهای متعددی را برای همکاری های دو طرف باز کرد.
    مهدی کرباسیان ادامه داد: در جنوب ایران ، مناطق پارسیان و لامِرد را به منظور استقرار صنایع معدنی و ایجاد زیرساخت ایجاد کرده ایم که یکی از اولویت های ما برای توسعه همکاری با طرف های خارجی است.  وی در تشریح اولویت همکاری با شرکت های خارجی گفت: فرصت ها برای پیاده کردن برنامه های توسعه ای ایران محدود است از همین رو،‌ همکاری با شرکت هایی در اولویت قرار دارد که زودتر از بقیه وارد فعالیت های اجرایی شوند.
    وی با بیان اینکه شرکت هایی که زودتر اقدام کنند برنده این فرصت همکاری هستند تصریح کرد: مدل های مختلفی برای همکاری تعریف شده که بخشی به صورت سرمایه گذاری مستقیم و بخش دیگر تامین مالی همراه با طراحی،‌ تامین و اجرا و ... است.
    رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین از این شرکت کره ای دعوت کرد تا در دومین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی ایران(IMIS) که در روزهای 21 و 22 تیر ماه جاری در تهران برگزار می شود، حضور یابند.
    شرکت DAELIM  کره در سال 1939 تاسیس شده و رتبه نخست در فعالیت های عمرانی و امور زیربنایی آن کشور را دارد. این گروه تمامی قاره های جهان طرح های بزرگ عمرانی، صنعتی، معدنی اجرا کرده است.
    از سوی دیگر اعضای هیات نمایندگان آر دی آی چین (RDI) نیز در دیداری جداگانه خواهان سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران به ویژه بخش شورابه ها شدند.
    مدیر اجرایی آر دی آی چین که همراه هیاتی از این گروه به صورت جداگانه با رییس هیات عامل ایمیدرو دیدار می کرد دراین باره گفت: با توجه به ذخایر بالا و غنی شورابه در ایران،‌ تمایل به سرمایه گذاری برای تولید و صادرات مواد استحصالی از این ذخایر معدنی داریم.
    چن کیانجون (Chen Qianjun) ادامه داد: با توجه به نیاز چین به فرآورده های شورابه ای و بالا بودن هزینه تولید این محصولات در آن کشور، در نظر داریم تا 80درصد از تولیدات را به چین صادر کنیم.
    وی با بیان اینکه فرآوری عناصر موجود در شورابه های ایران در مقایسه با کشورهای دیگر،‌ از صرفه اقتصادی بالاتری برخوردار است تصریح کرد: احداث شهرک صنعتی برای استحصال و فرآوری شورابه یکی از برنامه های ما برای همکاری با ایران است.
    کیانجون در عین حال،  سرمایه گذاری آر دی آی در صنایع فولاد،‌ انرژی، نیروگاه و همچنین فناوری را از دیگر فعالیت های این گروه اعلام کرد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو نیز ذخایر غنی شورابه در استان های قم،‌ سمنان و اصفهان را شرایط مناسبی برای همکاری دو طرف خواند و گفت: یکی از اقداماتی که ایمیدرو در سال های اخیر مورد توجه قرار داده بهره برداری از ذخایر ارزشمند فلزی و غیرفلزی شورابه ها است.
    مهدی کرباسیان با اشاره به اینکه تاکنون تنها تولید پتاس از شواربه ها را عملی کرده ایم، ادامه داد: اکنون در حال مذاکره با چند شرکت خارجی برای بهره برداری بیشتر از شورابه ها هستیم حال چنانچه شرکت های چینی پیش قدم شوند می توان به سرعت برنامه های این بخش را اجرایی کرد.
    وی گفت: مدل های مختلفی برای همکاری در بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد که سرمایه گذاری مستقیم یا روش تامین مالی همراه طراحی،‌ تامین و اجرا و ... از آن جمله اند.
    وی در برابر درخواست طرف های چینی برای فعالیت در صنعت فولاد در سواحل جنوبی ایران اظهار داشت: ایمیدرو در سال های اخیر سواحل جنوبی را برای توسعه صنایع معدنی از جمله فولاد معرفی کرده که از شرایطی همچون نزدیکی به آب های آزاد و دسترسی به انرژی فراوان برخوردارند. کرباسیان تصریح کرد: هم اکنون در حال مذاکره با شرکت های داخلی و خارجی برای جذب سرمایه به منظور احداث بنادر اختصاصی در مناطق صنایع انرژی بر پارسیان و لامِرد هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها