عصر خودرو

«هالدر تاپسو» دانمارک به صنعت پتروشیمی ایران باز می گردد

عصر بازار- شرکت «هالدر تاپسو» دانمارک برای از سرگیری همکاری در پروژه های شرکت طرح توسعه صنعت لاوان اعلام آمادگی کرد.

«هالدر تاپسو» دانمارک به صنعت پتروشیمی ایران باز می گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، «محمدباقر فریدی» مدیر پروژه و عضو هیات مدیره شرکت طرح توسعه صنعت لاوان اظهار کرد: به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم، امکان همکاری با شرکت هالدر تاپسو برای انتقال فناوری متوقف شده بود، که در دوره پسابرجام این همکاری ازسر گرفته شد.
    وی افزود: زمان قرارداد ما با شرکت هالدر تاپسو تا پایان سال 2014 بود که اکنون برای همکاری دوباره در پروژه های شرکت طرح توسعه صنعت لاوان این قرارداد تا سال 2018 تمدید شد.
    فریدی با بیان اینکه شرکت طرح توسعه صنعت لاوان در نظر دارد با ساخت یک مجتمع پتروشیمی در فاز ٢ عسلویه همزمان روزانه سه هزار تن روزانه متانول و هزار تن آمونیاک تولید کند، اضافه کرد: این طرح به طور کامل از سوی بخش خصوصی ساخته می شود.
    وی گفت: اکنون این طرح در بخش مهندسی تفصیلی، پیشرفت حدود 40 درصدی دارد. وی همچنین پیشرفت کلی این طرح را ١٥,٣ درصد اعلام کرد.
    مدیر طرح توسعه لاوان یادآور شد: این طرح از سال 13٨٩ آغاز شده که به دلیل مشکلات، پیشرفت چندانی نداشته است؛ براساس برنامه ریزی، درصددیم این طرح را تا سال ١٣٩٨ عملیاتی کنیم.
    در سال های گذشته حجم مبادلات بازرگانی دوجانبه رشد قابل توجهی داشته و از 70 میلیون دلار در سال 2000 به بیش از 225 میلیون دلار در سال 2011 افزایش یافته است.
    تراز تجاری ایران با دانمارک منفی است؛ این کشور در مقابل 12 میلیون دلار واردات از ایران، سالیانه 213 میلیون دلار کالا و خدمات به کشورمان صادر می کند.
    به دنبال مساله کاریکاتورهای موهن و تحریم کالاهای دانمارکی در کشورهای اسلامی از جمله ایران، حجم مبادلات تجاری در سال 2006، 11 درصد کاهش یافت و به 120 میلیون دلار رسید.
    اقلام صادراتی دانمارک به ایران شامل ماشین آلات صنعتی، مواد شیمیایی، تجهیزات و لوازم پزشکی، دارو، قطعات الکترونیکی و خدمات مشاوره ای در بخش های مختلف صنعتی است و زمینه های صادرات ایران به دانمارک نیز شامل فرش و صنایع دستی، خشکبار و محصولات کشاورزی، مواد معدنی و شیمیایی، مصالح ساختمان، محصولات پتروشیمی و خاویار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای د ریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها