عصر خودرو

در همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی از تجارب برتر تقدیر شد؛

فرابورس ایران در میان پیشگامان حوزه مسئولیت اجتماعی

عصر بازار- در نخستین همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، تجارب برتر بنگاه‌ها در پنج محور اصلی بررسی شد و از فرابورس ایران به‌عنوان دارنده یکی از ۱۲ تجربه برتر تقدیر به عمل آمد.

فرابورس ایران در میان پیشگامان حوزه مسئولیت اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، نخستین همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی با هدف توسعه گفتمان مسئولیت اجتماعی، انسجام و سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی شهر تهران در توسعه رفاه اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی برگزار شد تا ضمن معرفی، از بنگاه‌های پیشرو در زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی نیز تقدیر شود. بر این اساس محورهای پنج‌گانه انتخاب تجارب برتر ارسالی به این همایش شامل مسائل اجتماعی شهر، محیط‌ زیست شهری، اقتصاد شهری، سازمان‌های مردم‌نهاد و سازمانی بود که تجربه فرابورس ایران به‌عنوان یکی از 12 تجربه برتر این همایش انتخاب و مورد تقدیر شهردار تهران و کمیته برگزار کننده این همایش قرار گرفت.
    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران به عنوان نماینده فرابورس در این همایش، در خصوص اقداماتی که از سوی این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی انجام شده است، گفت: مشارکت در راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری به‌منظور ارتقای فرهنگ استفاده از ظرفیت صندوق‌های نیکوکاری در بازار سرمایه از جمله اقداماتی است که فرابورس ایران در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی انجام داده است.
    به گفته مبینا بنی‌اسدی مفهوم «مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی» در زمره مفاهیم اخلاق کسب و کار مطرح است و به نقشی که شرکت‌ها در حوزه اجتماعی برعهده دارند، مربوط می‌شود.
    وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های فرابورس در کنار رسالت تامین مالی، توجه هر چه بیشتر به توسعه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بازار سرمایه است، اظهار کرد: فرابورس ایران با طرح‌ برخی اقدامات، برنامه‌ها و پروژه‌های برون سازمانی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا برای حل مشکلات اجتماعی، نقشی فراتر از تولید ثروت برای جامعه ایفا کند و به این ترتیب موفقیت پایدار خود را در جامعه توسعه‌یافته و بالغ جستجو کند.
    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران استفاده از ابزارهای نوین مالی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری را از جمله راهکارهای مفید برای توسعه امور خیریه و بهره‌برداری حداکثری از منابع مردم در اقتصاد کشور داست و گفت: این صندوق‌ها از آنجایی که در بستری شفاف عمل می‌کنند راحت‌تر مورد اعتماد افراد مختلف واقع خواهند شد و منجر به جمع‌آوری بیشتر منابع در امور خیریه می‌شود.
    وی با تاکید بر اینکه در دنیا، استقلال، امنیت، شفافیت و تحت نظارت بودن بازار سرمایه مثال زدنی است، اظهار کرد: فرابورس ایران توانسته با مشارکت در راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری، نقش پیشتاز خود را در تامین مالی امور خیرخواهانه از طریق بازار سرمایه ایفا کند.
    مدیر روابط عمومی فرابورس ایران به مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: CSR به این مفهوم است که سازمان‌ها در قبال جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، مسئول هستند؛ چرا که از منابع انسانی و طبیعی و اقتصادی آن استفاده می‌کنند. به بیان دیگر شرکت‌ها و به طور کلی بنگاه‌های اقتصادی ایجاد نشده‌اند تا فقط سوددهی سهامداران خود را مد نظر قرار داده و بر مبنای منافع کوتاه‌مدت به این مساله نگاه کنند؛ بلکه شرکت‌ها در قبال ذی‌نفعان دیگری نیز مسئول هستند و باید عملکرد اجتماعی و محیط زیستی خود را نیز به طور جدی در نظر بگیرند و برای کارکرد بهتر خود در این خصوص تلاش کنند.
    وی با تاکید بر اینکه فرابورس ایران در تلاش است مفهوم مسئولیت اجتماعی را به طور حرفه‌ای وارد بازار سرمایه کند، اظهار کرد: از سال گذشته فعالیت در حوزه CSR را در فرابورس کلید زده‌ایم و بر همین اساس، بخش جداگانه‌ای را در دفترچه مجمع شرکت به اقدامات فرابورس ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص داده‌ایم که امید است در سال 95 جدی‌تر از گذشته این موضوع را دنبال کنیم.
    گفتنی است نخستین همایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی از تاریخ 9 خردادماه به مدت دو روز در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است و اهدافی همچون زمینه‌سازی برای مشارکت فعالانه شهرداری تهران در جهت مسئولیت‌پذیری اجتماعی، معرفی و تقدیر از بنگاه‌های اقتصادی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی و افزایش دانش و آگاهی مدیران ارشد، میانی و اجرایی شهرداری تهران و بنگاه‌های بخش دولتی و خصوصی شهر تهران را در دستور کار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها