عصر خودرو

قیمت نفت و طلا در نگاه تکنیکال به کدام سو می‌روند؟

عصر بازار- تحلیل تکنیکال نفت نشان می‌دهد قیمت‌ نفت بیشتر تمایل به افت دارد اما تحلیل تکنیکال طلا نشان می‌دهد پس از یک ریزش قیمت دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

قیمت نفت و طلا در نگاه تکنیکال به کدام سو می‌روند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی تکنیکالی قیمت نفت نشان می‌دهد که واگرایی منفی شکل گرفته در اندیکاتور، سناریوی کاهش قیمت را قوت می‌بخشد. با شکست سطح قیمتی 47 دلار  روند نزولی موقتی در قیمت نفت تا سطح 44 دلار آغاز می‌شود.

    همانطور که درتصویر یک مشخص است نمودار نفت در یک ساختار ولفی در حال نوسان است که به لحاظ ساختاری این الگو تکمیل شده است و هدف نزولی آن محدوده 44 دلار است.

    در تصویر 2 مشاهده می‌شود که یک الگوی AB=CD در نمودار نفت شکل گرفته است هدف نزولی آن در تصویر مشخص شده است، از منظر زمان نیز در حال تکمیل کردن ظرف زمان است و به زودی شاهد کاهش در قیمت نفت خواهیم بود.

    واگرایی منفی شکل گرفته در اندیکاتور، سناریوی کاهش قیمت را قوت می‌بخشد. با شکست سطح قیمتی 47 دلار که در تصویر مشخص است روند نزولی موقتی در قیمت نفت تا سطح 44 دلار آغاز می‌شود.

    اما تحلیل تکنیکال طلا نشان می‌دهد، قیمت‌ها پس از کاهش قیمت به سمت صعودی حرکت کند. براین اساس در تصویر 3 نمودار طلا با استفاده از امواج الیوت مورد تحلیل قرار گرفته است همان طور که در تصویر مشخص است رشد قیمت طلا در قالب یک حرکت ایمپالس (impulse) برای تکمیل موج یک بوده است. پس از آن با کاهش شدید در قیمت به سمت موج A از 2 حرکت کرده است.

    در کوتاه مدت انتظار می‌رود یک برگشت به قیمت 1240 دلار صورت بگیرد و پس از آن ریزش تا 1190 دلار اتفاق بیفتد و دوباره رشد تا محدوده 1250 دلار در قالب موج B از 2 شکل بگیرد و مجدداً قیمت به سمت هدف اصلی موج 2، یعنی محدوده 1150دلار حرکت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها