عصر خودرو

سهامداران در انتظار تغییر فضای معاملات بورس

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در حالی آغاز می‌شود که انتظار می‌رود بازار سهام تحت تاثیر افت دو روز اخیر شاخص تا حدودی محتاطانه‌تر عمل کند.

سهامداران در انتظار تغییر فضای معاملات بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ملت بازار، درب‌های تالار شیشه‌ای در شرایطی به روی سهامداران گشوده خواهد شد که بازار سهام به نیمه راه خود در هفته جاری رسیده و بر خلاف دو هفته اخیر روند نزولی نسبتا شدیدی بر بازار حکم فرما شده است.

    به طوری که طی دو روز اخیر نماگر بازار حدود 470 واحد افت داشته است. البته با توجه به روند رو به رشدی که نماگر بازار در هفت روز متوالی پشت سر گذاشت و عرضه‌های اولیه متوالی و تغییر و تحولاتی که در مجلس شورای اسلامی رخ داد این جریان نزولی تا حدودی طبیعی باشد.

    از سویی دیگر بازارهای جهانی بعد از وقفه ای نسبتا کوتاه مجددا بازگشایی شد و در نخستین گام قیمت جهانی نفت که بعد از فتح قله 50 دلاری دچار افت شده بود به روند نزولی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت در قیمت 49 دلار و 22 سنت قیمت خورد. اما قیمت جهانی طلا بدون تغییر نسبت به آخرین روز معاملاتی باز گشایی شد، در بازار فلزات اساسی نیز شاهد رشد نسبی قیمت ها در 5 فلز کلیدی مس، سرب، روی، نیکل و آلومینیوم هستیم.

    اما در میان صنایع بازار طولانی شدن روند اجرای قرار دادهای همکاری میان خودرو سازان داخلی و شرکای خارجی تا حدودی روند معاملات این گروه را به حالت فرسایشی در آورده به طوری که با وجود اعلام اخبار مثبت متعدد شاهد واکنش منفی سهامداران و افزایش عرضه در نمادهای زیر مجموعه این گروه را به دنبال داشت. با این وجود پیش بینی می شود نمادهای زیر مجموعه این گروه روز پر نوسانی را پیش رو داشته باشند در این میان روند معاملات قطعه سازها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    افت قیمت جهانی نفت تا حدودی بر روند معاملات پالایشی‌ها تاثیر گذار خواهد بود و انتظار می رود شاهد افزایش عرضه در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    بانکی‌ها این روزها به حاشیه نشینان بزرگ بازار تبدیل شده اند انتظار می رود تا زمان رفع کلی ابهامات در خصوص همکاری با بانک‌های بین‌المللی این روند کماکان ادامه داشته باشد. در گروه فلزات اساسی با توجه به رشد قیمت پنج فلز کلیدی پیش‌بینی می‌شود شاهد بهبود روند معاملات در نمادهای زیر مجموعه این گروه‌ها باشیم.

    در کنار همه این مسائل انتظار می‌رود با توجه به افت شاخص طی دو روز اخیر معاملات امروز بازار سهام با احتیاط بیشتری دنبال شود و شاهد افت چشم‌گیر حجم و ارزش معاملات باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو