عصر خودرو

مدیرعامل بورس کالای ایران عنوان کرد:

در بورس کالا سقف‌های قیمتی را برمی‌داریم

باید از اصول اقتصاد آزاد تبعیت کنیم

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: دربازار نقدی سعی شد تا التهابات کالا را پوشش دهیم و ازعرضه کنندگان نیز خواستیم تا محصولات خود را در بورس کالا با برنامه عرضه ارائه دهند و هر عرضه کننده‌ای که تولیدش در داخل به فروش برسد در صورتی که در بورس کالا عرضه داشته باشد سقف قیمتی برای آن نخواهیم داشت .

در بورس کالا سقف‌های قیمتی را برمی‌داریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حامد سلطانی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که حجم معاملات در بورس کالا چه تغییری نسبت به سال گذشته داشته است؟ ، گفت: طی دو ماهه ابتدای سال 95 حجم معاملات کاهش قابل ملاحظه‌ای نداشته اما در بخش ارزش و قیمت‌ها تغییراتی داشته‌ایم که این اتفاق هم به دلیل کاهش قیمت‌ها بوده است.

    وی با بیان اینکه ارزش معاملات در بخش قراردادهای بازار نقدی یک مقدار کاسته شده ، افزود: این در حالی است که در حوزه بازار مشتقه با افزایش نرخ‌ها مواجه بودیم، حتی افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته را  نیز تجربه کردیم.

    سلطانی نژاد تصریح کرد: بازار مشتقه نوید بخش این است که افراد بیشتری جذب بازار شده‌اند و رونق بیشتری در آن صورت گرفته است و از سوی دیگر دسترسی‌ها نیز بهتر شده و آنلاین تردینگ افزایش یافته است.

    مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: همه کمک کردند تا بازار ما در حوزه مشتقه بازار افزایشی باشد و از بورس‌های کالایی‌هم انتظار می رود بیشتر در حوزه مشتقات فعالیت داشته باشند.

    تبعیت از اصول اقتصاد آزاد

    وی خاطر نشان کرد: در بازار نقدی سعی شد تا التهابات کالا را پوشش دهیم و از عرضه کنندگان نیز خواستیم تا محصولات خود را در بورس کالا با ارائه برنامه عرضه کنند و هر عرضه کننده‌ای که تولیداتش در داخل به فروش برسد در صورتی که در بورس کالا عرضه داشته باشد سقف قیمتی برای آن نخواهیم داشت .

    سلطانی نژاد با بیان اینکه باید از اصول اقتصاد آزاد تبعیت کنیم ، افزود: ما  پیشنهاد دادیم که اگر تولیدکنندگان کل عرضه و تولید داخل را در بورس کالا داشته باشند سقف‌های قیمتی را برمی‌داریم که برای برخی از محصولات به موارد جالبی هم رسیدیم که حتی سقف های قیمتی به 10 درصد هم نرسید و هم اکنون بر روی پی وی سی و محصولات پتروشیمی این نتایج حاصل شده است.

    از ساز و کار بورس کالا در شورای رقابت حمایت شد

    سلطانی‌نژاد در خصوص عرضه پتروشیمی‌ها در بورس کالا نیز افزود: شورای رقابت از ساز و کار بورس کالای ایران حمایت کرده است و مسئولین شورای رقابت به عنوان نهادی مستقل خواستار نوشتن دستورالعملی برای عرضه پتروشیمی‌ها شدند و ما نیز به آنها پیشنهادات خود را ارئه  دادیم.

    مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: در این دستورالعمل هم ملاحظات تولیدکنندگان صنایع پتروشیمی و هم ملاحظات بورس کالای ایران در نظر گرفته شد و مقرر شد حداکثر ظرف مدت 1 ماه آینده این دستورالعمل نهایی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها