عصر خودرو

پاسخ مثبت نیروگاه‌های حرارتی به تمام تقاضاهای صادراتی

عصر بازار- در ماه‌های اخیر رفت‌وآمدهای کشورهای خارجی به وزارت نیرو بسیار زیاد بوده که در این میان تقاضاهای بسیاری برای صادرات و جذب سرمایه‌ به نیروگاه‌های حرارتی صورت گرفته است.

پاسخ مثبت نیروگاه‌های حرارتی به تمام تقاضاهای صادراتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن طرز‌طلب – مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های حرارتی -  در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری‌ها گفت: تا آخر هفته قرار‌دادی را براساس مذاکرات صورت گرفته با یکی از کشورهای خارجی امضاء خواهیم کرد و باید گفت که میزان تقاضا بسیار خوب بوده است.

    وی با بیان این‌که بیش از 10 هزار مگاوات تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مستقیم در حال مذاکره است، اظهار کرد: این هفته بخشی از مذاکرات به نتیجه می‌رسد و مابقی سرمایه‌گذاران که اسناد خرید برق را توسط دولت دریافت کرده‌اند تا چهار ماه آینده مذاکرات آنها نیز آغاز می‌شود.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های حرارتی ادامه داد: اگر کسی بتواند مشتری در خارج از کشور پیدا کند ما نیز تسهیلات لازم را در اختیارش قرار می‌دهیم و استقبال زیادی از این موضوع خواهیم کرد.

    طرزطلب با بیان این‌که پتانسیل صادرات در نیروگاه‌های حرارتی بسیار زیاد است، تصریح کرد: هرچه تقاضا در بازار وجود داشته باشد به غیر از زمان پیک ما می‌توانیم به این تقاضا پاسخ دهیم.

    وی در خصوص وضعیت فعلی نیروگاه‌های حرارتی گفت: تعمیرات اساسی این نیروگاه‌ها انجام شده و آمادگی 100 درصد برای گذر از بحران پیک وجود دارد.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های حرارتی با بیان این که واحد‌هایی که قرار بود وارد مدار تولید شوند، اکثرا وارد مدار شده و تنها چهار واحد گازی باقی‌مانده که براساس برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده تا اواخر تیرماه این چهار واحد وارد مدار تولید برق کشور می‌شود.

    طرز‌طلب با اشاره به میزان تلفات نیروگاه‌های حرارتی ادامه داد: بخش تولید تلفات خاصی ندارد و بیشتر تلفات مربوط به حوزه انتقال و توزیع می‌شود به‌طوری که باید گفت در شرایط استاندارد ظرفیت واحد‌های گازی 162 مگاوات است که در قیاس با شرایط آب و هوای منطقه ممکن است 10 تا 15 درصد دچار افت تولید شویم.

    وی در خصوص تامین برق برای فصل تابستان تصریح کرد: با توجه به رشد مصرف نگرانی برای تامین برق وجود دارد که بیشتر مربوط به بخش تولید می‌شود.

    مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های حرارتی اظهار کرد: امیدواریم با حمایتی که مردم می‌کنند امسال بتوانیم به سلامت دوران پیک را سپری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها