عصر خودرو

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان خبر داد:

اتصال بانک حکمت ایرانیان به سوئیفت و برقراری روابط کارگزای با سه کشور

عصر بازار: مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان از راه اندازی سوئیفت در اردیبهشت ماه سال جاری و اتصال به سامانه های آن خبر داد و گفت: این بانک با کشورهای ترکیه، هندوستان و چین روابط کارگزاری برقرار کرده است.

اتصال بانک حکمت ایرانیان به سوئیفت و برقراری روابط کارگزای با سه کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباس عسگرزاده در نشستی خبری با بیان اینکه، بانک حکمت ایرانیان چهار سال پیش راه اندازی شده است، افزود: در این مدت سامانه های اصلی و پایه های این بانک کامل شده به نحوی که زنجیره سیستم بانکی در این بانک کامل شده است.

    وی، با اشاره به تحریم نظام بانکی و بانک مرکزی و همچنین محدودیت داد و ستدهای بین المللی در سال های گذشته، اظهار داشت: بانک حکمت ایرانیان با وجود این تحریم ها توانست در پایان سال 93 مجوز پیوستن به سوئیفت جهانی را دریافت کند.
    مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان ادامه داد: برهمین اساس این بانک در اردیبهشت ماه سال جاری نیز به سامانه های سوئیفت متصل و با کشور های ترکیه، هندوستان و چین روابط کارگزاری برقرار کرد تا بتوانیم در حوزه صادرات و واردات نقش بهتری ایفا کنیم.
    عسگرزاده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان بانک حکمت ایرانیان و صندوق ضمانت صادرات، اظهار داشت: همچنین این بانک به سامانه وام ازدواج بانک مرکزی متصل شده و اقداماتی را در حوزه تولید، پشتیبانی و همچنین اقتصاد مقاومتی انجام داده است.
    وی درباره اقدامات بانک در دوره پساتحریم نیز گفت: این بانک هدف گذاری هایی را در خصوص بهره گیری از فاینانس انجام داده زیرا دستیابی به رشد اقتصادی منوط به دستیابی به منابع است.
    به گفته عسگرزاده، قرار است این بانک در حوزه بانکداری بین المللی در بخش اسناد، ضمانتنامه ها و فاینانس تا پایان سال جاری اقداماتی را انجام دهد.
    وی با تاکید بر اینکه در دوران پساتحریم نباید شتابزده عمل کنیم، تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا دراین دوره قراردادهایی منعقد نشود در حالی که شرایط بهتری وجود دارد.
    مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان همچنین از راه اندازی سامانه ای برای رفع ضعف اطلاعاتی و بهبود کسب و کار در ماه های آینده خبر داد و گفت: این سامانه می تواند روابط تولیدکننده، واردکننده و نمایندگی ها را احصا کند.
    وی، ایجاد نظم در سیستم های مالی و پاسخگویی به مخاطب را از دیگر برنامه های این بانک اعلام کرد و گفت: سود پرداختی این بانک نسبت به سپرده ها در چهار سال گذشته بیشتر بوده است.
    عسگرزاده، معوقات این بانک را نزدیک به دو درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که میانگین معوقات بانکی کشور 15.4 درصد است.
    به گفته مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان، مانده منابع این بانک 18 هزار میلیارد تومان و مصارف پس از کسر سپرده قانونی رعایت 70 درصد است که اجرایی شده است.
    وی، همچنین از درخواست یکی از بانک های چینی برای همکاری در یکی از طرح ها با بانک حکمت ایرانیان خبر داد و گفت: این بانک خواستار همکاری فاینانس، مشارکت، ایجاد، بهره برداری و سودآوری آتی است.
    به گفته عسگرزاده، همچنین برخی از شرکت های دولتی و شبه دولتی در حوزه حاشیه خلیج فارس درخواست هایی را برای همکاری به این بانک ارایه کرده اند.
    وی از دریافت مجوز راه اندازی بیمه از بیمه مرکزی و راه اندازی صرافی توسط این بانک خبر داد و اظهار داشت: برهمین اساس این بانک خدمات ارزی و بین المللی نیز ارایه می دهد.

    برچسب ها