عصر خودرو

یکشنبه ۹ خرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز یکشنبه ۰۹.۰۳.۹۵ در بازار برق بورس انرژی ۲ مگاوات برق به ارزش ۱۴ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش را نشان میدهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نمادهای معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز افزایش قابل توجهی داشت که البته حجم معاملات بسیار اندک بود.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ در معاملات امروز قیمت با جهشی قابل توجه افزایش 40,000 ریالی را به ثبت رساند، البته حجم معاملات در حداقل ممکن بود که قابل اتکا بودن روند صعودی را با ابهام مواجه کرده است.

    امروز در بازار برق بورس انرژی، همچنان شکاف قیمتی بین قیمت پیشنهادی نیروگاهها و شرکتهای توزیع نیروی برق مشهود بود و هیچکدام از طرفین حاضر به تعدیل قیمت خود نشدند و تنها در دو سررسید معاملات یک مگاواتی به انجام رسید. به نظر میرسد نیروگاهها برای جبران افت قیمت در ماههای اخیر، تصمیم به عدم عرضه در محدوده قیمتهای گذشته گرفته اند.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نمادهای معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950318 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950318 را نشان میدهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با شیبی نزولی آغاز کرده و در حال حاضر در محدوده 300,000 ریال به ثبات رسیده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در طول دوره روندی صعودی داشته و در انتهای دوره در محدوده 510,000 ریال به ثبات رسیده است.

    در این نماد تا به امروز 145 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 28.02.1395 با 100 مگاوات میباشد.

    روند نماد 13940318 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها