عصر خودرو

بورس دوبی سردمدار بازارهای سهام عربی

عصر بازار- در میان کاهش معاملات در بازارهای سهام کشورهای حاشیه خلیج فارس، بازار سهام دوبی برای پنجمین روز متوالی رشد کرد.

بورس دوبی سردمدار بازارهای سهام عربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ شاخص عمومی DFM با رشدی 0.3 درصدی طولانی‌ترین روند صعودی خود را از ماه دسامبر به ثبت رساند. در معاملات امروز بورس دوبی نزدیک به 140 میلیون سهم معامله شد که کمتر از نصف متوسط شش ماه اخیر بوده است.

    شاخصGCC بلومبرگ که بزرگترین و پرطرفدارترین سهام بورس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را دنبال می‌کند با افتی 0.3 درصدی مواجه شد تا در آستانه نخستین افت ماهانه خود از ژانویه قرار بگیرد.

    جولیان بروس، رئیس مرکز معاملات نهادی هرمس در دوبی اعلام کرد: «معاملات کم عمق روز یکشنبه به دلیل تعطیلات فردای آمریکا و بریتانیا تشدید شده و باعث شده تا فعالیت‌های غربی کاهش بیشتری داشته باشد.»

    بانک اسلامی دوبی، با رشد 2.9 درصدی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس امارات به نام خود ثبت کرد. در بورس ابوظبی، شاخص عمومی ADX رشدی 0.3 درصدی داشته است. شرکت اشراق نیز با مبادله 67 میلیون سهم افتی 1.3 درصدی را تجربه کرد.

    شاخص QE قطر  نیز 0.4 درصد عقب نشینی کرد در حالی که 1.4 میلیون سهم معامله شده در بورس در مقایسه با میانگین 20 روزه (4.3 میلیون سهم) بسیار کمتر بوده است. در این میان بانک ملی قطر با افت 0.4 درصدی خود بیشترین تاثیر را روی افت شاخص کل داشته است.

    شاخص تمامی سهام بحرین نیز با افت 0.2 درصدی مواجه شد. این در حالی بود که شاخص MSM بورس عمان 0.4 درصد و شاخص تداوم عربستان سعودی 0.5 درصد کاهش داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها