عصر خودرو

رکورد بالاترین قیمت نفت اوپک در سال ۲۰۱۶ شکست

عصر بازار- قیمت نفت اوپک در جدیدترین به روز رسانی سایت سازمان اوپک با ۴۶ سنت افزایش به ۴۵.۴۳ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت این نوع نفت در سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

رکورد بالاترین قیمت نفت اوپک در سال ۲۰۱۶ شکست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه 6 اردیبهشت ماه با 46 سنت افزایش نسبت به قیمت روز قبل 45.43 دلار در هر بشکه فروخته شد.

    بر اساس آمار اوپک، این سبد نفتی روز چهارشنبه گذشته 44.97 دلار در هر بشکه فروخته شده بود. به این ترتیب رکورد بالاترین قیمت نفت اوپک که متعلق به روز چهارشنبه بود بار دیگر شکسته شد.

    کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است به چهارشنبه 20 ژانویه برابر با 30 دیماه 94 باز می‌گردد که 22.48 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از سال 2003 تاکنون نیز به شمار می‌رود.

    سبد نفتی اوپک سال 2016 را با 31.79 دلار آغاز کرد و اکنون توانسته است پس از 5 ماه به بیش از 45 دلار برسد.

    متوسط قیمت نفت اوپک در سال 2016 تاکنون 34.05 دلار در هر بشکه بوده است که کمترین قیمت آن از سال 2004 به شمار می رود.

    قیمت برنت روز پنج‌شنبه مقاومت چند ماهه خود را شکست و بیش از 50 دلار در هر بشکه معامله شد. علت افزایش قیمت نفت خام در جهان کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت آمریکا، مسائل ژئوپلتیکی در غرب آفریقا و آسیا، افزایش تقاضا و احتمالا کاهش ارزش دلار عنوان شده بود. این عوامل سبب رکوردزنی نفت اوپک نیز شد.

    اما در روز جمعه به دنبال نگرانی سرمایه گذاران از فعال شدن دوباره تولید نفت تولیدکنندگانی که از بازار کنار کشیده بودند به علت افزایش دوباره قیمت نفت و همچنین تقویت گمانه‌زنی‌ها بر سر افزایش قریب الوقوع نرخ بهره بانکی آمریکا و انتشار آمارهای تدریجی مثبت از اقتصاد این کشور که موجب تقویت دلار شد، قیمت نفت از 50 دلار در هر بشکه عقب‌نشینی کرد.

    سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها