عصر خودرو

یک کارشناس آمریکایی در ارتباط با کاهش ارزش دلار هشدار داد؛

سقوط واقعی در راه است

عصر بازار- پیتر شیف نویسنده کتاب «سقوط واقعی» که در قسمتی از این کتاب مشکلات نوسان ارزش دلار را از مهمترین دلایل تاثیرگذار در اقتصاد دنیا و به خصوص آمریکا میداند.

سقوط واقعی در راه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، وی در این کتاب در رابطه با بحران آمریکا می گوید: ما اعتقاد داریم که رکودی بدتر از رکود 1930 در راه است. به این دلیل که اگرچه در سال 1930 مردم شغل های خود را از دست دادند اما کاهش قیمت خواروبار و کالاهای مصرفی تا حدی از بار مشکلات آنها کاست. اکنون انتظار میرود، همراه با سقوط دلار، آمریکایی ها باید به جای کاهش قیمت کالاهای مصرفی با رنج افزایش قیمت ها نیز رو به رو شوند.

    شیف می افزاید: با این که در 18 ماه گذشته ما شاهد رشد ارزش دلار بوده ایم، اما این روند ادامه نخواهد یافت. با وجود اینکه آمریکایی ها از بیشترین قدرت خرید در 15 سال گذشته بهره می برند، با این حال این روند نمی تواند تداوم داشته باشد. آمریکایی ها ترسیده اند؛ هم صاحبان کسب و کار و هم مردم عادی و مصرف کنندگان. به همین دلیل است که آنها به دلارهایشان چسبیده اند.

    شیف در ادامه مینویسد: این شرایط بسیار خطرناک است، به همین دلیل بهتر است مردم دلارهای خود را به دارایی های دیگر تبدیل کنند. در آینده نزدیک، دلار قدرت خرید امروز را نخواهد داشت.

    اتفاقات سال 2008 اقتصاد آمریکا را وارد رکود سنگینی کرد. در این سال اقتصاد آمریکا با بحران وام های بدون پشتوانه مواجه شد به طوری که بسیاری از آمریکایی هایی که برای خرید مسکن، وام دریافت کرده بودند، در بازپرداخت اقساط آن با مشکل رو به رو شدند. بنابراین بانک ها نیز با بحران مواجه شدند و دیگر توان مالی برای دادن وام به کسی را نداشتند .

    در همین حال، برخی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی در آمریکا همگام با پیتر شیف نسبت به بحرانی که در راه است (و معتقدند که اقتصاد آمریکا را به لرزه خواهد انداخت) هشدار می دهند. برخی از افزایش شدید قیمت طلا طی چند سال آینده خبر میدهند و عدهای درباره بروز بحران انرژی ابراز نگرانی می کنند. در این میان، برخی گزارش های محرمانه دولتی نیز بر وقوع بحرانی شدیدتر از رکود 2008 تاکید می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها