عصر خودرو

افت قیمت سهام اپل و والت دیسنی:

بازار آمریکا به تحلیل ها بی اعتنا شد

عصر بازار: نشانه های بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا هم نتوانست مانع افت قیمت سهام اپل و ESPN شود در حالی که در آخرین ساعات معاملاتی بازار آمریکا، افت قیمت سهام این شرکت ها به حدی شدید بود که بازار شاهد صف فروش شد.

بازار آمریکا به تحلیل ها بی اعتنا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، بازار آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته با افت شدید همراه شد در حالی که قیمت سهام شرکت والت دیسنی و اپل بیشترین میزان کاهش را نسبت به چهار سال گذشته از آن خود کردند.

    در این میان، شاخص داوجونز با کاهش 1.8 درصدی رو به رو شد و هفتمین روز کاهش را پشت سر گذاشت.

    سهام شرکت های رسانه ای و بیوتکنولوژی و افت قیمت کالاهای اساسی موجب افت شدید شاخص اس اند پی نسبت به میانگین 100 روز گذشته شد.

    فیل اورلاندو، مدیر سهام شرکت سرمایه گذاری فدریت، در این خصوص اظهار داشت: از نقطه نظر اقتصاد کلان، شرایط اقتصادی با اوضاع بهتری در آینده رو به رو خواهد شد. اما بازار به این تحلیل ها بی اعتنا شده است و همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد و رفتارهای عصبی در بازار کاملا دیده می شود.

    در این میان، شاخص اس اند پی با افت 1.2 درصدی رو به رو شد و به قله 2 هزار و 77 واحدی رسید.

    اما گزارش های منتشر شده از شرکت ها در سه ماهه دوم نشان دهنده عملکرد ضعیف شرکت ها است.

    گزارش ها شرکت های رسانه ای، شرکت والت دیسنی، شرکت رسانه ای ESPN با افت میزان سوددهی همراه بود. در حالی که قیمت سهام شرکت های انرژی و معدنی نیز با کاهش شدید همراه شدند در حالی که قیمت نفت به ششمین روز افت رسید.

    در بازار آمریکا، قیمت سهام اپل در هفت روز گذشته افت 4.8 درصدی داشته است و بیشترین میزان افت را پس از ماه فوریه (افت 13 درصدی)، از آن خود کرد.

    برچسب ها