عصر خودرو

کارشناس ارشد کره جنوبی:

تاثیر تحریم‌ها بر حجم تجارت دوجانبه ایران و کره جنوبی قابل توجه بود

عصر بازار- محقق ارشد موسسه سیاست‌های اقتصادی بین‌المللی کره جنوبی گفت: تاثیر تحریم‌ها بر روابط تجاری ایران و کره جنوبی شدید بود و حجم تجارت دوجانبه ایران و کره جنوبی را از ۱۷.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به ۶.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ کاهش داد.

تاثیر تحریم‌ها بر حجم تجارت دوجانبه ایران و کره جنوبی قابل توجه بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصربازار» به نقل از ایرنا، دکتر جوو دانگ جوو در چهارمین مجمع همکاری‌های دوجانبه ایران و کره جنوبی که در محل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ایران برگزار شد، افزود: کره جنوبی بعد از سال 2012 به دلیل تحریم‌ها در ایران سرمایه‌گذاری نکرده است، اما امیدواریم روابط همکاری اقتصادی دو کشور بار دیگر افزایش یابد و سه برابر شود.
    وی با بیان این که کره جنوبی ششمین صادرکننده بزرگ جهان در سال 2014 بود و از تولیدکنندگان صنعتی پیشتاز جهان است، ایران را اقتصاد بزرگی دانست که پتانسیل‌های فراوان و تاریخی پرافتخار دارد.
    دانگ جوو گفت: نخستین سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور بین شرکت نفت ایران و کره جنوبی بود که در سال 1976 تاسیس شد. در دهه 1980 و پس از سال 2012 کره جنوبی سرمایه‌گذاری در ایران نداشت اما از ماه مه 2016 (اردیبهشت - خرداد) روابط تجاری دو کشور دوباره افزایش پیدا کرده است.
    وی افزود: در گذشته همکاری‌های اقتصادی کره جنوبی و ایران محدود به بخش‌های انرژی، ساختمان و تجارت بود اما اکنون زمینه‌های اقتصادی بسیار متنوعی برای همکاری ‌وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها