عصر خودرو

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران خبر داد

اتمام پذیره‌نویسی اوراق اجاره ماهان در فرابورس ایران

عصر بازار- معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران از تقاضای ۱۶.۵ برابری سرمایه‌گذاران در جریان پذیره‌نویسی اوراق اجاره ماهان و اتمام این فرایند خبر داد.

اتمام پذیره‌نویسی اوراق اجاره ماهان در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در نهمین روز خردادماه، اوراق اجاره 2 هزار و 100 میلیارد ریالی شرکت هواپیمایی ماهان که پذیره‌نویسی آن برای خرید 2 هواپیمای جدید از امروز به مدت 10 روز آغاز شده بود، با استقبال کم‌نظیر سرمایه‌گذاران مواجه شد و تمامی این اوراق در روز آغازین پذیره‌نویسی شد.
    بهنام محسنی در این خصوص اظهار داشت: این پذیره‌نویسی شامل 2 میلیون و 100 هزار ورقه یک میلیون ریالی به صورت 4 ساله با نرخ 21 درصد بود که سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.
    معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با اشاره به استقبال کم‌نظیر سرمایه‌گذاران برای خرید این اوراق در روز نخست پذیره‌نویسی گفت: تقاضای موثر برای خرید اوراق اجاره ماهان در فرابورس ایران حدود 35 میلیون ورقه بود که این رقم 16.5 برابر اوراق عرضه شده است.
    بر اساس این گزارش در روز یکشنبه، 207 میلیون و 660 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 470 میلیارد ریال در بازار فرابورس داد و ستد شد.آیفکس هم با افت 5.3 واحدی نسبت به روز معاملاتی پیشین نمایشگر عدد 819 بود. نماد پالایش نفت تهران و لاوان بیشترین تاثیر را در این کاهش داشتند.
    در بازار اول 23 میلیون ورقه بهادار به ارزش 34 میلیارد ریال داد و ستد شد و همین طور 87 میلیون ورقه بهادار به ارزش 261 میلیارد و 820 هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.
    این گزارش حاکی است، بیشترین حجم معاملات روز جاری متعلق به صنایع کاغذ پارس بود و معاملات گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان به ارزش 59 میلیارد ریال بالاترین ارزش را در بازار سهام داشت. در عین حال سهام توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، سرمایه‌گذاری مسکن الوند و عمران و توسعه شاهد بیشترین افزایش قیمت و بیمه آرمان، پالایش نفت لاوان و مرجان‌کار بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا2" به ارزش 179 میلیارد و 740 میلیون ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به بیش از 377 میلیارد ریال رسید.
    همچنین، بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 4 میلیون و 250 هزار سهم اختصاص یافت‎.‎
    امروز شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، شرکت آ س پ پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، شرکت داروسازی سبحان انکولوژی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و ارائه اطلاعات واقعی و شرکت نفت پاسارگاد پس از ارائه اطلاعات واقعی بودیم و نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه و نماد معاملاتی شرکت بیمه پاسارگاد با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت عملکرد عملیاتی شرکت بیمه پاسارگاد نسبت به آخرین پیش‌بینی ارائه شده متوقف شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها