عصر خودرو

گلدمن ساکس هشدار داد

عرضه مازاد،‌ سنگ‌آهن را به کانال ۳۰ دلاری می‌رساند

عصر بازار- گروه گلدمن‌ساکس هشدار داد در پی فزونی عرضه از سوی معدنکاران و کاهش تولید فولاد چین، بازار جهانی سنگ‌آهن با عرضه مازاد روبه‌رشد مواجه خواهد شد و قیمت‌ها احتمالا به زیر ۴۰ دلار به ازای هر تن سقوط خواهد کرد.

عرضه مازاد،‌ سنگ‌آهن را به کانال ۳۰ دلاری می‌رساند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،گروه گلدمن‌ساکس هشدار داد در پی فزونی عرضه از سوی معدنکاران و کاهش تولید فولاد چین، بازار جهانی سنگ‌آهن با عرضه مازاد روبه‌رشد مواجه خواهد شد و قیمت‌ها احتمالا به زیر 40 دلار به ازای هر تن سقوط خواهد کرد.

    بر اساس گزارش متال‌بولتن، قیمت هر تن سنگ‌آهن 62 درصد با رشدی 3.4 درصدی در آخرین روز معاملاتی هفته به 51 دلار و 15 سنت رسیده بود. این ماده خام فولادسازی هنوز هم 27 درصد کمتر از مقدار اوج خود ( 70 دلار) در 21 آوریل قیمت دارد.

    با این حال نشانه‌هایی از عرضه روبه‌رشد وجود دارد. بر اساس اطلاعات شرکت استیل‌هوم، موجودی بنادر چین در این هفته با رشدی 0.2 درصد به 100.65 میلیون تن رسید که بالاترین سطح خود از دسامبر 2014 رسیده است.

    در اوایل هفته جاری سیتی‌گروپ با استناد به چهار تولیدکننده سنگ‌آهن بزرگ دنیا اعلام کرده بود با توجه به اضافه‌شدن ظرفیت تولید جدید، عرضه مازاد سنگ‌آهن در ادامه سال 2016 نیز ادامه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها