عصر خودرو

تولید نفت عربستان رکورد زد

عصر بازار- تولید نفت شرکت «آرامکو» عربستان به بیشترین رقم در تاریخ این کشور رسید.

تولید نفت عربستان رکورد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت نفت «آرامکو» عربستان که به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت خام جهان محسوب می شود، به بیشترین میزان تولید در تاریخ این کشور دست یافت.

    در همین حال، تولید نفت این شرکت در سال گذشته میلادی به 10 میلیون و 200  هزار بشکه در روز رسید، این در حالی است که این رقم برای سال 2014 میلادی 9 میلیون و 500 هزار بشکه در روز گزارش شده بود.

    همچنین تولید گاز «آرامکو» در سال 2015 میلادی 11.6 میلیارد فوت معکب در روز بود که نسبت به سال قبل از آن 300 هزار فوت مکعب در روز افزایش نشان می دهد. این شرکت سعودی در سال گذشته میلادی موفق به کشف 3 میدان نفتی و دو میدان گازی شد که با احتساب میادین نفتی کشف شده، همچنان ذخایر «آرامکو» بدون تغییر باقی مانده است.

    البته اتخاذ سیاست‌های نابجای عربستان سعودی در افزایش تولید نفت همزمان با فزونی عرضه جهانی نفت منجر به وخیم تر شدن شرایط بازار نفت شد که در پی آن کاهش 30 درصدی بهای طلای سیاه در سال 2015 میلادی به همراه داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها