عصر خودرو

راهکار دولت برای تسویه بدهی ۵۲ میلیارد دلاری شرکت نفت

عصر بازار- تبصره های قانونی ویژه ای در برنامه ششم توسعه لحاظ شده است که بر مبنای آن، بازپرداخت بدهی ٥٢ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران از محل درآمدهای مازاد دولت صورت گیرد.

راهکار دولت برای تسویه بدهی ۵۲ میلیارد دلاری شرکت نفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به استمهال زمان پرداخت این بدهی تا پایان سال ٩٥، ادامه داد: از این رقم، حدود 40 میلیارد دلار مربوط به بانک مرکزی است و بقیه به دیگر بانکهای تجاری تعلق دارد.

    بر اساس اعلام وزارت نفت، دولت در لایحه برنامه ششم توسعه برای پرداخت بدهیهای شرکت ملی نفت ایران طی سالهای ٨٧ تا ٩٢ سازوکار مشخصی را پیشنهاد کرده است که بر مبنای آن، دولت مجاز است از طریق بانک مرکزی، بدهیهای ارزی ایجادشده شرکت ملی نفت ایران به سیستم بانکی کشور طی سالهای ١٣٨٧ تا ١٣٩٢ را به‌تدریج طی سالهای برنامه ششم از محل مازاد منابع نفت و گاز و وصولیهای صادرات نفت خام و میعانات گازی پس از تحقق ردیفهای درآمدی بودجه عمومی سنواتی و تسویه‌حساب میان وزارت نفت و دولت و پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی پرداخت کند و هر ٦ ماه یکبار گزارش آن را به هیئت‌وزیران و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

    این تبصره می‌افزاید: به میزان پرداخت انجام‌شده، بدهی شرکت ملی نفت کسر و سهام دولت در شرکت یادشده افزایش می‌یابد و این تبصره مانع از ایفای تعهدهای شرکت ملی نفت ایران برای پرداخت بدهیهای مربوط به سیستم بانکی نمی‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها