عصر خودرو

آیا روزهای آرام بورس ادامه می یابد؟

عصر بازار- معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می شود که روز گذشته تحت تاثیر بازگشایی «خساپا» روند رو به رشد بورس بعد از هفت روز متوقف شد.

آیا روزهای آرام بورس ادامه می یابد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ملت بازار، درب‌های تالار شیشه ای در شرایطی برای دومین روز معاملاتی هفته به روی سهامداران گشوده می شود که روز گذشته روند رو به رشد بازار بعد از هفت روز متوالی قطع شد و نماگر بازار با افت 162 واحدی به کار خود خاتمه داد. در این میان بازگشایی نماد سایپا که تاثیر منفی 195 واحدی بر شاخص داشت به تنهایی شاخص را زمین گیر کرد.

    از سویی دیگر این روزها ترافیک عرضه های اولیه بیشتر شده به طوری که بعد از عرضه «ثالوند» روز گذشته عرضه اولیه «حپارسا» انجام شد و طبق اعلام قبلی به احتمال زیاد عرضه اولیه «ولملت» نیز به عنوان اولین شرکت بورسی در سال جاری فردا (دوشنبه) صورت گیرد.

    اما در عرصه بین الملل بازارهای جهانی در تعطیلات قرار دارند و تاثیر نوسان قیمت های جهانی بر روند معاملات به حداقل ممکن خواهد رسید.

    در میان صنایع بازار، شاخص گروه خودرو به سطح حمایتی خود برخورد کرد و انتظار می رود در جریان معاملات امروز شاهد بهبود روند معاملات این گروه باشیم. در همین حال معاون بازرگانی گروه خودروسازی سایپا از انعقاد تفاهم نامه فاینانس یک میلیارد دلاری با شرکت کره ای اس.کی نت ورک «Sk networks» خبر داد.

    در گروه حمل و نقل هم معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در پی ارایه مشوق های اقتصادی در زمینه ریلی بخش خصوصی متقاضی خرید 10 هزار دستگاه واگن باری و یک هزار واگن مسافری و سرمایه گذاری برای تامین 200 دستگاه لکوموتیو است. به این ترتیب انتظار می رود روند معاملات این گروه مورد توجه فعالان بازار قرار بگیرد.

    پالایشی ها با توجه به رشد چشم گیر قیمت جهانی نفت این روزها مورد توجه بازار قرار گرفته اند و حجم و ارزش معاملات این گروه رشد بالایی داشته است. در همین حال روز گذشته رئیس جمهور قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را برای اجرا به وزارت نفت ابلاغ کرد و باید دید سهامداران چه عکس العملی به این خبر نشان خواهند داد.

    بانک ها در کنار پتروشیمی ها کماکان حاشیه نشینان بزرگ بورس هستند و حجم و ارزش معاملات این گروه با افت قابل توجهی مواجه شده است.

    به این ترتیب پیش بینی می شود در جریان معاملات امروز بازار روند متعادل خود را ادامه داده و شاهد رشد حجم و ارزش معاملات باشیم. با این وجود انتشار هر گونه خبر مثبت و منفی می تواند بر روند معاملات تاثیر گذار باشد

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها