عصر خودرو

پتروشیمی مهاباد آماده بهره برداری توسط رئیس جمهوری است

عصر بازار- مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد صنعتی غرب کشور آماده بهره برداری شده و روز سه شنبه هفته جاری با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی افتتاح می شود.

پتروشیمی مهاباد آماده بهره برداری توسط رئیس جمهوری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی گفت: بهره برداری آزمایشی از این مجتمع زمستان سال گذشته با تزریق خوراک از طریق خط لوله اتیلن غرب کشور آغاز شده و نخستین محموله پلی اتیلن این واحد تولیدی روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شده است.
    محسن مجیدی اظهار کرد: این طرح صنعتی عظیم روز سه شنبه با حضور دکتر حسن روحانی و دیگر مسئولان به طور رسمی به بهره برداری می رسد.
    وی گفت: مجتمع پتروشیمی مهاباد هم اکنون در هر ساعت 17 تن اتیلن با فشار 32 بار از خط لوله اتیلن غرب دریافت می کند که پیش بینی می شود با توجه به راه اندازی کامل فازهای پارس جنوبی، به زودی این میزان به مرز دریافت 40 تن خوراک در هر ساعت افزایش پیدا کند.
    وی گفت: برای احداث این مجتمع عظیم 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که شامل 240 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و سه هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.
    مجیدی افزود: پلی اتیلن تولیدی این شرکت به کشورهای مختلف صادر خواهد شد و افزون بر بازارهای مناسب در کشورهای همسایه، محصولات آن به بازارهای اروپائی نیز صادر می شود.
    مجتمع پتروشیمی مهاباد در انتهای خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یکهزار و ‎ 600کیلومتر احداث شده است.
    در مسیر این خط انتقال، شش واحد پتروشیمی در مناطق محروم چون اندیمشک، لرستان، کرمانشاه، کردستان، میاندوآب و مهاباد احداث شده و منبع تامین کننده اتیلن مورد نیاز واحدهای پتروشیمی واقع در مسیر این خط لوله نیز واحدهای بندر امام خمینی(ره) و عسلویه است.
    این طرح ماندگار که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال 83 و عملیات اجرایی آن از سال 89 آغاز شده، در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد ـ ارومیه احداث شده است.
    مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن نیز بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
    مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع نیز سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله سراسری انتقال اتیلن غرب کشور از عسلویه به این مجتمع تامین می شود.
    این طرح پس از بهره برداری کامل قادر خواهد بود برای 600 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.
    شهرستان مهاباد در 125 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.
    حجت الاسلام دکتر حسن روحانی فردا دوشنبه 10 خرداد در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از طریق فرودگاه بین المللی ارومیه وارد استان آذربایجان غربی می شود و پس از استقبال مردمی، در ورزشگاه تختی ارومیه در جمع عموم مردم شهیدپرور ارومیه به سخنرانی خواهد پرداخت.
    رئیس جمهوری در دومین روز حضور خود در استان روز سه شنبه به شهرستان مهاباد سفر خواهد کرد و ضمن بهره برداری از مجتمع پتروشیمی، با مردم این شهرستان نیز در ورزشگاه آزادی دیدار خواهد داشت.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها