عصر خودرو

ساخت خط لوله صادراتی نهم سراسری کلید خورد

عصر بازار- شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران به صورت کلی وظیفه ساخت و اجرای خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار و اجرای طرحهای توسعه ای صنعت گاز را برعهده دارد و در این مسیر و با هدف تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، ساخت خط لوله صادراتی نهم سراسری را در دستور کار امسال قرار داده است.

ساخت خط لوله صادراتی نهم سراسری کلید خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصربازار» به نقل از ایسنا، ساخت خطوط لوله گاز استانی نیز از دیگر فعالیت‌های این شرکت به شمار می رود که در تامین گاز بخش شهری و روستایی استانها بسیار تاثیرگذار است و با توجه به اجرای این پروژه‌ها شاهد توسعه مناسبی در صنعت گاز بوده ایم. توسعه صنعت گاز به طور ویژه از سال گذشته و امسال در دستور کار قرار گرفت و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

    حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران می‌گوید: با توجه به توسعه ای که در بخش تولید گاز پارس جنوبی رخ داده، امسال بنا داریم خط لوله نهم سراسری را آغاز کنیم و این پروژه را در مدت دو سال و نیم به بهره برداری برسانیم.

    به گفته وی، صادرات گاز به عراق و پاکستان از جمله محورهای کاری این شرکت بشمار می رود که در توسعه صنعت گاز نیز به آن پرداخته شده است. از سوی دیگر، بحث صادرات گاز به عمان نیز در دستور کار است که از طریق اجرای خط لوله زیردریایی محقق می شود. این پروژه هم اکنون در مرحله نقشه برداری است و در صورتی که نهایی و به شرکت مهندسی منتقل شود، امکان اجرای آن وجود دارد.

    وی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که برای ما مهم بوده و به شدت پیگیر آن هستیم، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان است. هم اکنون گاز از طریق خط لوله هفتم سراسری تا ورودی استان سیستان و بلوچستان رسیده و شهرستان ایرانشهر نیز به شبکه سراسری گاز متصل شده است. بر این اساس امیدواریم تا پایان امسال خط لوله ایرانشهر به زاهدان را به بهره برداری برسانیم. بهره برداری از این پروژه می تواند توسعه خوبی را در این منطقه ایجاد کند و نویدی برای توسعه های آتی استان سیستان و بلوچستان باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها