عصر خودرو

وضعیت فروش نفت به ‌پالایشگاه آمریکایی؛

صادرات ‌نفت ایران ‌به ‌آفریقای جنوبی متوقف است

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به متوقف ماندن آغاز صادرات نفت ایران به آفریقای‌جنوبی، گفت: تاکنونی مذاکره‌ای با شورون برای تامین نفت پالایشگاه این شرکت آمریکایی در آفریقای‌ جنوبی انجام نشده است.

صادرات ‌نفت ایران ‌به ‌آفریقای جنوبی متوقف است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت از سرگیری صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی، گفت: مذاکرات با پالایشگاه‌های این کشور به منظور از سرگیری فروش نفت خام آغاز شده اما تاکنون هیچ توافقی حاصل نشده است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه در طول چند ماه گذشته تاکنون در چند نوبت وزیر انرژی و سایر مقامات آفریقای جنوبی برای نهایی کردن مذاکرات خرید نفت خام از ایران به تهران سفر کرده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون مذاکرات برای فروش نفت به سه پالایشگاه در آفریقای جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

    این مقام مسئول  درخصوص احتمال فروش نفت به پالایشگاه شورون آمریکا در آفریقای جنوبی، اظهار داشت: تاکنون با مسئولان پالایشگاه شورون آمریکا در آفریقای جنوبی برای فروش نفت خام هیچ گونه مذاکراتی انجام نشده است.

    این در حالی است که پیشتر رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران  درباره احتمال انتقال نفت ایران به پالایشگاه نفت شورون آمریکا در آفریقای جنوبی در دوران پساتحریم، گفته بود: براساس سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، هیچ منعی برای فروش نفت خام به پالایشگاه‌های آمریکایی وجود ندارد.

    معاون وزیر نفت با اعلام اینکه فروش نفت ایران به پالایشگاه‌های شرکت‌های نفتی آمریکایی در آفریقای جنوبی و سایر کشورهای جهان محدودیتی و منعی از نظر قوانین موجود کشور ندارد، تصریح کرده بود: شرکت ملی نفت ایران جز رژیم صهیونیستی به تمامی کشورهای جهان آمادگی فروش نفت را دارد.

     همزمان با آغاز مذاکرات نفتی ایران با شرکت انگلیسی شل، گفته می شود در صورت توافق ایران بخشی از نفت پالایشگاه‌های شل در آفریقای جنوبی را تامین خواهد کرد.

    در همین حال «تمبیسیله ماژولا» معاون وزیر انرژی آفریقای جنوبی هم سال گذشته در حاشیه مذاکرات نفتی با مقامات ایرانی درباره برنامه آفریقای جنوبی برای افزایش خرید نفت از ایران پس از لغو تحریم‌ها گفته بود: بخش عمده پالایشگاه‌های نفت آفریقای جنوبی توسط شرکت‌های نفتی خارجی از جمله شرکت شل، بی پی، توتال، شورون آمریکا اداره می‌شود، بنابراین آنها خریدار نفت مورد نیاز پالایشگاه‌ها هستند، برهمین اساس ما می توانیم با آنها صحبت کنیم که با لغو تحریم‌ها دوباره تجارت نفتی را با تهران از سرگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها