عصر خودرو

با پذیره‌نویسی اوراق اجاره ماهان صورت می‌گیرد

تامین مالی خرید ۲ فروند هواپیمای ایرباس از طریق فرابورس ایران

عصر بازار- با پذیره نویسی اوراق مرابحه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی شرکت هواپیمایی ماهان از روز دوشنبه ۹ خردادماه، تامین مالی جهت خرید ۲ فروند هواپیمای ایرباس انجام می‌شود.

تامین مالی خرید ۲ فروند هواپیمای ایرباس از طریق فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، این پذیره‌نویسی به مدت 10 روز از طریق بازار سوم در شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران صورت می‌گیرد.

    بر اساس این گزارش، تعداد کل این اوراق 2 میلیون و 100 هزار ورقه یک میلیون ریالی به صورت 2 ساله با نرخ 21 درصد بوده و سود آن به صورت سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.
    ناشر این اوراق شرکت‌ واسط مالی بهمن دوم بوده و شرکت تامین سرمایه آرمان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان، بانک شهر به عنوان ضامن و کارگزاری شهر به عنوان عامل فروش این اوراق معرفی شده‌اند.
    بازارگردانی اوراق «ماهان 99» بر مبنای حراج بوده و در عین حال هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند به میزان نامحدود این اوراق را خریداری کند؛ البته تعهد خرید از هر کد معاملاتی روزانه 105 هزار ورقه خواهد بود.
    بر اساس این گزارش، هواپیمایی ماهان پیش از این در اسفندماه 89 و شهریورماه 90 اقدام به پذیره‌نویسی از طریق فرابورس ایران کرده و به این ترتیب، این سومین باری است که این شرکت در فرابورس ایران تامین مالی می‌کند.
    گفتنی است، اوراقی که در مدت پذیره‌نویسی به فروش نرسد، توسط متعهد پذیره‌نویسی خریداری شده و به مرور در بازار عرضه خواهد شد؛ ضمن آنکه معاملات ثانویه این اوراق اجاره پس از اتمام پذیره‌نویسی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها