عصر خودرو

پردرآمدترین مدیرعامل در آمریکا ایرانی است

عصر بازار- یک ایرانی ـ آمریکایی با درآمد سالانه بیش از ۹۴ میلیون دلار در صدر فهرست مدیران پردرآمد در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

پردرآمدترین مدیرعامل در آمریکا ایرانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، "دارا خسروشاهی" مدیرعامل 47 ساله آژانس مسافرتی اینترنتی "اکسپدیا" (Expedia) در رده‌بندی درآمد سالانه مدیران عامل شرکت‌های بزرگ در ایالات متحده آمریکا در سال 2015 میلادی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

    موسسه داده‌پرداز "اکوئیلار" (Equilar) در پژوهشی که به سفارش خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داده درآمد سالانه خسروشاهی را در مجموع 94.6 میلیون دلار برآورد کرده است. در این مبلغ البته سهام و اعتبارات نیز مورد نظر قرار گرفته‌اند.

    البته ارزش آن بخش از درآمد سالانه خسروشاهی که به شکل سهام موجود است به چگونگی رشد بلندمدت ارزش سهام شرکت "اکسپدیا" وابسته است اما با امضای یک قرارداد جدید 4 ساله پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالانه این شرکت رشدی 881 درصدی داشته باشد.

    دارا خسروشاهی از سال 2005 میلادی مدیریت "اکسپدیا" را به عهده دارد. از زمان شروع کار او ارزش سهام این شرکت 441 درصد رشد کرده است. تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام "اکسپدیا" 46 درصد افزایش یافته است.

    حضور مدیران دیگر رده‌بندی درآمد در کنار خسروشاهی کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسد. لسلی مون‌وس از "سی‌بی‌اس" با 56.4 میلیون دلار و فیلیپ دامن از "ویاکام" با 54.1 میلیون دلار درآمد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

    رابرت ایگر مدیرعامل شرکت "دیزنی" با 43.5 میلیون دلار درآمد سالیانه در رده پنجم و ماریسا مایر مدیرعامل کمپانی "یاهو" با 36 میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها