عصر خودرو

عربستان نفت بیشتری به بازار آسیا پیشنهاد کرد

عصر بازار- فعالان بازار انرژی اعلام کردند عربستان سعودی در حال پیشنهاد نفت بیشتر به مشتریانش در آسیاست.

عربستان نفت بیشتری به بازار آسیا پیشنهاد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عربستان سعودی در حال پیشنهاد نفت بیشتر به مشتریانش در آسیاست تا نشان دهد که بزرگترین صادر کننده نفت جهان قصد ندارد در رقابت برای به دست آوردن سهم بیشتر از بازار تولیدش را کاهش دهد و از رقبای خود عقب بماند.

    به گفته تجار، پیشنهاد نفت بیشتر از سوی عربستان به بازار آسیا پس از آن اتفاق می افتد که این کشور برنامه های تعمیراتی خود که موجب کاهش عرضه نفت از برخی میادینش در سه ماهه دوم سال شده بود را اخیرا به اتمام رسانده است.

    عربستان همچنین به زودی تولید نفت اکسترا لایت عرب خود را افزایش خواهد داد.

    اما برخی پالایشگاه های آسیایی گفته اند پس از افزایش 80 سنتی قیمت رسمی نفت اکسترا لایت عرب از سوی آرامکو برای ماه ژوئن آنها برای خرید نفت سبک بیشتر از عربستان عجله ای ندارند.

    ظاهرا در بازاری که همچنان پتانسیل رشد عرضه دارد و بسیاری از تولید کنندگان از جمله ایران، عراق و روسیه در تلاش برای افزایش فروش خود هستند، وضعیت برای افزایش عرضه نفت عربستان در ماه ژوئن فراهم نیست.

    سوشانت گوپتا، تحلیلگر بخش پایین دستی نفت در موسسه وود مکنزی گفت: «وضعیت برای عربستان چالش برانگیز خواهد بود. یکی از مسائلی که باید منتظر ماند و ندید این است که آیا آنها برای جذب مشتریان بیشتر و دست نخورده نگه داشتن میزان فروش خود، اقدام به کاهش قیمت رسمی نفت خود خواهند کرد یا نه.»

    ایران و عراق هم اعلام کرده اند که تولید خود را افزایش خواهند داد. بدین ترتیب امید چندانی به توافق اعضای اوپک بر سر طرحی بلند مدت برای کاهش عرضه در نشست هفته آینده در وین وجود ندارد.

    ایران روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد صادرات نفت خود را تا اواسط فصل تابستان به 2.2 میلیون بشکه در روز برساند. تهران قیمت نفت خود برای ماه ژوئن در بازار آسیا را به پایین ترین رقم نسبت به نفت عربستان و عراق از سال 2008-2007 تاکنون رسانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها