عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بررسی کرد؛

چرا سکه از مرز یک میلیون تومان افتاد؟

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: کاهش قیمت جهانی طلا باعث شد تا قیمت طلا و سکه در داخل کشور نیز کاهش پیدا کند.

چرا سکه از مرز یک میلیون تومان افتاد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در بازار امروز (‌شنبه) قیمت سکه بهار آزادی یکی دو هزار تومان با یک میلیون تومان فاصله گرفته که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، سقوط بهای سکه از کانال یک میلیون تومان به دلیل افت نرخ جهانی طلاست.

    در این لحظه نیم‌سکه معادل 511 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به روز گذشته دو هزار و 500 تومان کاهش قیمت داشته است، قیمت ربع سکه نیز با هزار تومان کاهش معادل 274 هزار تومان اعلام شده است و سکه گرمی نیز معادل 188 هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به قیمت قبلی خود بدون تغییر بوده است .

    هر گرم طلای 18 عیار نیز معادل 101 هزار و 430 تومان گزارش شده که نسبت به روز گذشته 830 تومان کاهش قیمت داشته است.

    محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره علل کاهش قیمت سکه و طلا اظهارکرد: در هفته گذشته به طور متوسط 25 دلار قیمت جهانی طلا کاهش یافته است و همین کاهش قیمت جهانی طلا باعث شد تا قیمت طلا و سکه در داخل کشور نیز کاهش پیدا کند.

    او افزود: علت کاهش قیمت طلای جهانی، مثبت شدن شاخص‌های اقتصادی در آمریکا و به طور کلی بهتر شدن اوضاع اقتصادی جهان است که تقاضای دریافت یا خرید طلا را در بازارهای جهانی کاهش داده و همین کاهش تقاضای جهانی سبب شد تا قیمت طلا کاهش داشته باشد.

    به گفته این فعال بازار طلا، معمولاً قیمت‌ها تا یک هفته به همین صورت باقی خواهد ماند و به همین خاطر به نظر می‌رسد که قیمت‌ها تا روز پنجشنبه در همین رنج باشد و احتمالاً اگر قرار باشد که قیمت‌ها تغییری کند، این تغییر قیمت از روز پنجشنبه به بعد اتفاق خواهد افتاد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با پیش‌بینی‌اش از قیمت‌ها در روزهای آینده گفت: همه چیز به اوضاع اقتصادی جهان بستگی دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان پیش‌بینی برای قیمت‌ها داشت.

    او خاطر نشان کرد: به طور کلی بازار طلا و سکه در حال حاضر در رکود به سر می‌برد و امید ما این است که کمی این بازار رونق بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها