عصر خودرو

رویترز خبر داد؛

قیمت هفتگی نفت خام بالا رفت؛ احتمال بازگشت تولیدکنندگان نفت شیل به بازار

عصر بازار- خبرگزاری رویترز انگلیس از افزایش قیمت نفت خام های پایه اروپا و آمریکا در پنج روز منتهی به دیروز(جمعه) و توقف کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا خبر داد.

قیمت هفتگی نفت خام بالا رفت؛ احتمال بازگشت تولیدکنندگان نفت شیل به بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در مدت یاد شده ، قیمت نفت های خام برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب حدود یک و سه درصد بالا رفت که عامل آن افزایش قیمت در روزهای دوشنبه و سه شنبه گذشته بود.

    بر اساس این گزارش، پس از آنکه عرضه نفت در کانادا به دلیل آتش سوزی و در نیجریه به دلیل حملات شورشیان دچار اختلال شد و عرضه جهانی نفت چهار میلیون بشکه در روز کاهش یافت، قیمت نفت در مدت گفته شده به بیش از 50 دلار در هر بشکه صعود کرد.
    شرکت بین المللی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد، بالاخره کاهش شمار دکل های حفاری نفت شیل در آمریکا متوقف شد و هفته گذشته تنها دو دکل حفاری در این کشور از دور فعالیت کنار گذاشته شد و تعداد دکل های فعال به 316 دکل رسیده است. سال گذشته تعداد دکل های حفاری آمریکا 471 واحد کاهش پیدا کرد.
    «فیل فلاین» تحلیلگر بازار انرژی در شرکت پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: مردم نگران افزایش سطح تولید در نتیجه افزایش سطح قیمت ها هستند.
    «دومنیک کریچلا» شریک ارشد موسسه مدیریت انرژی نیویورک گفت: تولید نفت خام آمریکا می تواند حدود 300 تا 400 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
    اما با این حال، قیمت های نفت دیروز (جمعه) برای دومین روز متوالی کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران از رکوردزنی قیمت و رسیدن آن به بالاترین سطح هفت ماه گذشته بهره برداری کردند و با فروش اوراق بهادار نفتی خود، از افزایش سطح قیمت ها سود بردند.
    عامل دیگر کاهش قیمت جهانی نفت در روز گذشته، افزایش شاخص دلار است. افرایش این شاخص که تغییرات نرخ برابری دلار در برابر مجموعه ارزهای اصلی را اندازه گیری می کند، با تاثیر منفی بر تقاضای نفت، سبب کاهش قیمت نفت می شود.
    پس از آنکه «ژانت یلن» رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت ممکن است نرخ بهره ظرف ماه های آینده مناسب تر شود، نرخ برابری دلار این کشور در مقابل سایر ارزها بالا رفت.
    قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات جمعه (دیروز) 27 سنت یا 0.5 درصد کاهش یافت و به 49 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت پنج شنبه گذشته به 50 دلار و 51 سنت در هر بشکه یا بالاترین قیمت از اوایل نوامبر 2015 (اواسط آبان 94) رسید.
    هر بشکه نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس نیویورک 15 سنت یا 0.5 درصد کاهش یافت و به 49 دلار و 33 سنت در هر بشکه رسید. پنج شنبه گذشته قیمت این نفت به بالاترین رکورد خود از اکتبر 2016 (مهر 94) رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها