عصر خودرو

در ۲ ماهه امسال

تجارت خارجی کشور ۱۲.۴ میلیارد دلار شد

عصر بازار- تجارت خارجی کشور در فروردین و اردیبهشت امسال به ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید که ۶ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار از این رقم مربوط به صادرات کشور بوده است.

تجارت خارجی کشور ۱۲.۴ میلیارد دلار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، گمرک ایران اعلام کرد تجارت خارجی کشور در فروردین و اردیبهشت ماه امسال به حدود 12 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید.

    در این مدت 18 میلیون و 118 هزار تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 859 میلیون دلار از طریق گمرکات اجرایی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با دو ماهه اول سال گذشته از لحاظ وزن یک و 48 صدم درصد و از حیث ارزش 14 و 68 صدم درصد کاهش یافته است.

    در این مدت 4 میلیون و 560 هزار تن کالا به ارزش 5 میلیارد و 497 میلیون دلار وارد کشور شد که از لحاظ وزن 18 و 85 صدم درصد کاهش و از نظر ارزش 13 و 54 صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

    در این مدت میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و 88 میلیون دلار، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع به ارزش 272 میلیون دلار، محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج با 247 میلیون دلار، پروپان مایع شده با 237 میلیون دلار و قیر نفت با 201 میلیون دلار عمده‌ترین کالاهای صادراتی و کشورهای چین، امارات ، عراق، جمهوری کره و هند پنج کشور عمده مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی بودند.

    در دو ماهه اول سال‌جاری، ذرت دامی با 180 میلیون دلار، لوبیای سویا با 133 میلیون دلار، کنجاله سویا با 129 میلیون دلار، قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری به استثنای لاستیک با 116 میلیون دلار و برنج با 104 میلیون دلار عمده‌ترین کالاهای وارداتی بود و کشورهای چین، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، ترکیه، جمهوری کره، آلمان و هند کشورهای عمده صادرکننده کالا به کشورمان بوده‌اند.

    متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در این مدت 379 دلار و کالای وارداتی یک هزار و 206 دلار بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها