عصر خودرو

یک موسسه تحقیقاتی آمریکا:

نفت بعد از نشست اوپک به ۴۰ دلار سقوط می‌کند

عصر بازار- یک موسسه تحقیقاتی آمریکا اعلام کرد پس از نشست هفته آینده اوپک شاهد سقوط قیمت نفت خواهیم بود و این قیمت پس از مدتی بین ۳۵ تا ۴۵ دلار در هر بشکه به تعادل می رسد.

نفت بعد از نشست اوپک به ۴۰ دلار سقوط می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ژرالد سلنته، مدیر موسسه تحقیقاتی ترندز، اعلام کرد پس از نشست هفته آینده اوپک قیمت نفت سقوط می‌کند و سپس در قیمتی بین 35 تا 45 دلار در هر بشکه به تعادل خواهد رسید.

    هفته آینده وزرای نفت و انرژی سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، با گذشت 2 ماه از شکست مذاکرات فریز نفتی دوحه دور هم جمع خواهند شد.

    «سلنته» افزود پس از برگزاری این نشست قیمت نفت را بین 35 تا 45 دلار تا پایان سال جاری پیش بینی می کنیم.

    وی ادامه داد البته در صورت بروز هر گونه مناقشه و بحران اجتماعی در کشورهای صادر کننده نفت، قیمت این حامل انرژی افزایش خواهد یافت.

    سلنته تأکید کرد با فقیرتر شدن کشورهایی مانند عراق، نیجریه، ونزوئلا، لیبی و آنگولا به عنوان تعدادی از اعضای اوپک، این سازمان نفتی قادر به بالابردن قیمت نفت جهانی نخواهد بود.

    این کارشناس نفتی ادامه داد ما پیش بینی می کنیم علی رغم احتمال هر گونه توافق برای محدود کردن عرضه نفت در بازار جهانی در نشست آتی اوپک، اعضای این گروه پس از این نشست با تمام توان به  تولید نفت خود ادامه خواهند داد تا اولا با فشار اقتصادی موجود مقابله کرده و هر گونه ناآرامی اجتماعی که با آن روبرو هستند را خاموش کنند.

    وی تأکید کرد فارغ از هر گونه توافق احتمالی در نشست آینده اوپک، مبانی اقتصاد بین المللی و، نه اوپک، به سرعت قیمت نفت را تعیین خواهد کرد.

    سلنته گفت افزایش اخیر قیمت نفت به دلیل بروز مشکل موقتی در تولید بوده و ربطی به تعادل عرضه و تقاضای نفت در بازار جهانی نداشته است.

    این کارشناس نفتی ادامه داد آتش سوزی اخیر در آلبرتای کانادا، بحران در ونزوئلا، در کنار حملات به تأسیسات نفت در لیبی و نیجریه 4 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت به بازار جهانی کاسته بود.

    سلنته پیش بینی کرد با توجه به رشد اقتصادی منفی در سراسر جهان قیمت نفت مجددا شاهد سقوط خواهد بود و افزایش اخیر قیمت نفت خیلی به طول نخواهد انجامید.

    مدیر موسسه ترندز ادامه داد عربستان سعودی علی رغم مشکلات درونی ناشی از کاهش شدید قیمت نفت، برای دفاع از سهم خود در بازار جهانی در برابر رقبایی مانند ایران و ونزوئلا، با تمام توان به تولید نفت خود ادامه داده است.

    وی افزود طی ماه های گذشته چند موسسه رتبه بندی رتبه اعتباری عربستان را به دلیل مشکلات ناشی از کاهش شدید قیمت نفت کاهش داده اند.

    سلنته تأکید کرد هر چقدر سعودی ها تولید نفت خود را بیشتر افزایش دهند، بیشتر در باتلاق مشکلات اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت در بازار جهانی فرو خواهند رفت زیرا در صورتی که عربستان تولید نفت خود را افزایش دهد قیمت نفت در بازار جهانی بیشتر افت می‌کند و این در حالی است که بودجه عربستان در قیمت 100 دلار در هر بشکه به تعادل می‌رسد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها