عصر خودرو

نفتکش های ایرانی اجاره داده می شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از اجاره برخی نفتکش های ناوگان این شرکت به مشتریان خارجی خبر داد.

نفتکش های ایرانی اجاره داده می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، علی اکبرصفایی  گفت: این شرکت آمادگی حمل محموله های نفت خام ایران را در پسابرجام دارد.

    او  درباره این که با توجه به افزایش صادرات نفت خام ایران آیا شرکت ملی نفتکش توان حمل آن را دارد، اظهار کرد: همه ظرفیت این شرکت در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد و تلاشمان این است افزایش صادرات نفت ایران را پوشش دهیم.

    وی با بیان این که شرکت ملی نفتکش برای صادرات نفت، افزون بر توانمندیهای خود، حمایت شرکت ملی نفت ایران را نیز دارد، دراین باره که آیا افزایش ظرفیت ناوگان در برنامه این شرکت قرار دارد، تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز شرکت ملی نفت ایران، به صورت کوتاه مدت این امکان وجود دارد.

    عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با تائید حل مشکل بیمه پی اند آی کلاب ( P&I CLUB) برای همه کشتیها، چه کشتیهایی که مالکان آن ایرانی و چه کشتیهایی که مالکان آن خارجی هستند، تصریح کرد: نفتکشهای این شرکت تا چند روز آینده تحت پوشش بیمه پی اند آی کلاب که عضو آی جی آی (IGA) هستند، قرار می گیرند.

    وی در این باره که آیا همه ١٣ کلاب عضو آی جی آی موافقت خود را برای پوشش نفتکشهای ایرانی اعلام کردند، افزود: یکی از کلابهایی که آمریکایی است به دلیل محدودیتی که دولت آمریکا گذاشته است، امکان همکاری با آن وجود ندارد اما ١٢ کلاب دیگر پوشش بیمه ای کشتیهای ایرانی را تصویب کردند و امکان همکاری با آنها وجود دارد.

    به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، به محض این که نفتکشهای ایرانی از سوی کلابهای عضو آی جی آی تحت پوشش قرار گیرند نفتکشهای ایران در بنادر اروپایی تردد خواهند کرد و این کار بزودی انجام می شود.

    به گزارش شانا، آی جی ای (IGA) انجمن یا اتحادیه ١٣ کلاب P&I است که هشت کلاب انگلیسی و بقیه از کشورهای نروژ، سوئد، ژاپن و آمریکا هستند. هم اکنون حدود ٩٥ درصد همه کشتیهای دنیا تحت پوشش این مجموعه هستند که با در اختیار داشتن یکی از بزرگترین برنامه های اتکایی دنیا تا سقف سه میلیارد و ١۰۰ میلیون دلار و توانایی بالا در ارتباط با ارائه خدمات بیمه ای مورد نیاز کشتیرانی و دریانوردی، اعتبار ویژه ای در صنعت حمل و نقل دریایی دارد.

    داشتن پوشش یکی از کلابهای عضو IGA از سوی پایانه های بزرگ نفتی، بسیاری از اجاره کنندگان بزرگ و همچنین کشورهای صاحب پرچم از الزام هاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها